شرکت ام اس آی ؛ قدرتمند ترین برند محصولات گیمینگ در سال های اخیر

0
1666
شرکت ام اس آی ؛ قدرتمند ترین برند محصولات گیمینگ در سال های اخیر

شرکت ام اس آی در سال 1986 تاسیس شد. در سال هایی که بیشتر کمپانی های حوزه فناوری اطلاعات در حال شکل گیری بودند یک کمپانی کوچک در این حوزه فعالیت خود را آغاز کرد. ام اس آی مخفف کلمه Micro Star International است که در حال حاضر به صورت اختصار معرفی می شود. سی سال پیش کمتر کسی فکر می کرد که این میکرو ستاره بین المللی بتواند رکورد های بسیار را جا به جا کند و خود را به عنوان یکی از مطرح ترین برند های حوزه فناوری معرفی کند با این وجود این اتفاق رخ داد و در سال های اخیر این برند در کنار قدرتهای جهانی قرار گرفته است. در این مقاله قصد داریم به معرفی برند ام اس آی بپردازیم. برندی که در بازار ایران نیز فعالیت های گسترده ایی دارد.

تارخچه شرکت ام اس آی

شرکت ام اس آی توسط آقای جوزف هسو در کنار دوستان قدیمی خود تصمیم گرفت که یک شرکت در حوزه فناوری تاسیس کنند. از این رو وی و چهار نفر از دوستانش اقدامت اولیه تاسیس یک شرکت را راه اندازی کردند تا پایه ی اولیه یک شرکت یا بهتر بگوییم یک غول فناوری اطلاعات شکل گیرد. شرکت ام اس ای فعالیت خود را برای تولید محصولات مورد نظر از همان سال آغاز کرد تا بتواند به سرعت در کنار رقبای خود عرض اندام کند. این افراد در شروع قصد تاسیس شرکت تولید قطعات و فعالیت درزمینه ی آی تی را داشتند که این امردرسالهای نخست به خوبی به بهره برداری رسید. و توانست اعتبار بسیار خوبی را برای این کمپای رقم بزند.شرکت ام اس آی در سال 1986 تاسیس شد

در طول این سال ها شرکت ام اس آی توانسته رتبه های جهانی بسیار قابل توجهی را به دست آورد وجوایزی را کسب کند که برند های دیگر آرزوی آن را دارند. این کمپانی مشهور که از به عنوان یک استارتاپ معرفی شد در سال های اخیر همواره بین سه برند اول در زمینه تولید مادربورد و کارت گرافیک قرار داشته است و توانسته خود را به عنوان یکی از برترین تولید کننده های نوت بوک و ALL IN ONE در جهان معرفی کند. البته این کمپانی تنها به بخش ساخت کامپیوتر و لوازم آن نمی پردازد. ساخت سرور و دستگاه های پزشکی در کنار ساخت ساخت تبلت تنها بخشی دیگر از فعالیت های این برند تاریخ ساز است.

اولین قطعه ساخته شده از این برند جهان را شوکه کرد

شرکت ام اس آی اولین محصول خود را در سال 1987 روانه بازار فروش کرد و توانست در کنار این محصول شهرت بسیار خوبی را پیدا کند. شرکت ام اس آی در آن سال توانست یک مادربورد دارای فرکانس عملیاتی مافوق ساعت را تولید کند که این محصول برای یک کمپانی که هنوز یک سال از تاسیس آن نگذشته بود بسیار عجیب به نظر می رسید با این وجود شرکت ام اس آی اولین قدم را بسیار محکم برداشت و همین موضوع پشتوانه ایی برای شرکت ام اس آی در سال های اخیر شد.

لوگو و نام برندشرکت ام اس آی لوگو و نام برند

همانطور که بیان شد نام اصلی این برند Micro Star International است که دنیای تکنولوژی آن را به طور اختصار ام اس آی می شناسد. ستاره کوچک بین المللی در واقع نامی است که از همان سال های 1986 برای این شرکت در نظر گرفت و برخلاف برند ها اسم خود را تغییر نداده است. این کمپانی مشهور که در سراسر جهان محصولات خود را عرضه می کند دارای یک لوگوی بسیار ساده است که کلمه ام اس آی روی آن نوشته شده است. شرکت ام اس آی در این بخش سادگی بسیار خاصی را برای لوگوی خود در نظر گرفته و به دور از تصویر یا نمادی سعی داشته که به معرفی کلمه اختصاری خود بپردازد. رنگ این لوگو نیز آبی تیره است. با این وجود اگر لوگوی این برند را در کنار لوگو های بسیار زیبای برند های دیگر در نظر بگیریم خواهیم دریافت که با وجود سادگی نام اما اس آی جذابیت های بسیاری برای کاربران به همراه خواهد داشت به همین دلیل این لوگو با وجود اینکه ابتکار خاصی به نظر ندارد اما هیچ گاه مورد انتقاد کاربران قرار نگرفته است.

بررسی موفقیت های شرکت ام اس آی از ابتدا تاکنون

بررسی موفقیت های شرکت ام اس آی از ابتدا تاکنون

این کمپانی مشهور در طول بیش از 30 سال فعالیت خود موفقیت های بسیار مهمی را به دست آورده به گونه ایی که بیش از 8 هزار جایزه در مراسم های گوناگون دریافت کرده است با این وجود در کنار این موفقیت ها نقاط منفی نیز حضور دارد به عنوان مثال برخی از کاربران نسبت به محصولات گیمینگ این برند انتقاداتی را داشتند از این رو سری اول محصولات گیمینگ شرکت ام اس آی با مشکلات  بسیاری رو به رو شد. اما موفقیت های این برند بسیار بیشتر از مشکلات و ضعف های این برند است حال قصد داریم به برخی از موفقیت های این برند بپردازیم.

موفقیت های چشم گیر این برند تایوانی از سال 1997 آغاز شد. در این سال اولین کارت گرافیک برند ام اس آی ساخته شد. به طور کلی از این سال به بعد شناخته شدن شرکت ام اس آی توسط کاربران با سرعت بسیار بالاتری شکل گرفت به نحوی که این شرکت تایوانی تمام انرژی خود را برای ساخت قطعات کامپیوتری به کار گرفت و توانست مجموعه ای از برترین ها را برای کاربران در نظر گیرد.

سال 2000 این کمپانی مشهور مانند بسیاری از شرکت های حوزه فناوری در این سال وارد مسیر تولید و ستاپ باکس شد و در این بخش توانست در کنار HP برترین ها را رقم بزنند. در این سال و پس از موفقیت های بسیار زیاد شرکت ام اس آی در زمینه های که حضور دارند مدیران این شرکت تصیم گرفتند که شرکت کامپیوتری و شرکت الکترونیکی ام اس آی را نیز تاسیس کنند. شرکت ام اس آی در این سال ها دیگر خود را در قامت یک برند پیشتاز در حوزه های فعالیت خود می دید از این رو سال 2000 به بعد برگی جدید از تاریخچه برند شرکت ام اس آی به شمار می رود.

حدود شش سال پس از این موضوع این شرکت توانست الین تبلت نوری خود را روانه بازار فروش کند. تا آن زمان شرکت ام اس آی هیچ نوت بوک و دستگاه های پخش کننده ی نوری یا همان خورشیدی را روانه بازار نکرده بود. این موضوع یک قدم بسیار مهم برای شرکت ام اس آی محسوب می شد.

در همین سال بود که موفقیت های بسیار خوبی شرکت ام اس آی در زمینه لوازم جانبی و قطعات کامپیوتری به دست آورده بود از این رو یک تصمیم بسیار مهم گرفت و آن هم تولید لپتاپ های خود بود. از این سال به بعد شرکت ام اس آی هموراه محصولاتی را در این زمینه روانه بازار فروش کرد که مورد تحسین همگان قرار می گرفت البته این موضوع را باید یاد کرد که محصولات این شرکت گاهی با مشکلات ناراحت کننده ای همراه بود که یک امتیار منفی برای آن ها محسوب می شد.

در سال 2007 شرکت ایسوس پروژه های جدیدی را آغاز کرد و توانست در این سال اولین ربات هدایت شونده را روانه بازار کرد. این ربات در بخش مولتی مدیا فعالیت های جالبی را به همراه داشت. در این سال محصولات گیمینگ این شرکت نیز در اختیار کاربارن قرار گرفت تا بتواند خود را به عنوان یک برند قابل اتکا به جهان معرفی کند.شرکت ام اس آی ALL IN ONE

سال 2009 بدون شک یکی از برترین سال هایی بود که خود مریان این شرکت نیز آن را پیشبینی نمی کردند. در این سال شرکت ام اس آی ALL IN ONE های خود را روانه بازار فروش کرد که علاوه بر فروش بسیار بالا توانست جوایز بسیار زیادی نیز به دست آورند. در سال 2009 شرکت ام اس آی برای اولین بار در کنار 50 شرکت برتر حوزه فناوری قرار گرفت و توانست بخشی از بازار فناوری را به خود اختصاص دهد در این سال های کاملا مشخص بود که شرکت ام اس آی موفقیت های بسیار بیشتری را به دست خواهد آورد.

سال 2010 به سال جوایز این برند مشهور است. شرکت ام اس آی در سال 2010 توانست برای 23 محصول خود جوایزی در سطح جهان به دست آورد که بدون شک هرکدام از آن ها افتخاری بزرگ محسوب می شود. در این سال تقریبا شرکت ام اس آی به پختگی کاملی دست پیدا کرد و توانست در تمام زمینه های مورد نیاز خود زیر ساخت های را ایجاد کند که برای آینده این برند خوش نام ضروری به نظر می رسید. شیاد مهم ترین جایزه ی این سال برای کاربران جذاب باشد و آن هم یک مقام بسیار مهم برای ساخت یک کامپیوتر سه بعدی بود که شرکت ام اس آی در این سال به تولید آن پرداخت.

شرکت ام اس آی در سال 2015در رتبه چهارم برترین لپتاپ های این سال قرار گرفت. این موضوع توسط بسیاری از نشریات مورد تایید قرار گرفت و زمینه ایی برای قرار گرفتن محصولات این برند در کنار مدعیان دیگر حوزه فناوری بود.

یک سال بعد شرکت ام اس آی توانست خود را به عنوان بزرگترین عرضه کننده لپتاپ های گیمینگ معرفی کند. در سال 2016 این لقب به نوعی نتیجه زحمات ده ساله مهندسین این شرکت روی این پروژه بود که در نهایت توانست بخش گسترده ایی از نیاز های بازار را برطرف کند.

در نهایت سال جاری شرکت ام اس آی توانست بهترین لپ تاپ گیمینگ سال را روانه بازار فروش کند در این سال عرضه لپتاپ GS65 و GE63 Raider RGB توانست مهر تاییدی برای شرکت ام اس آی در زمینه بهترین بودن در نظر گرفته شود.عرضه لپتاپ GS65 و GE63 Raider RGB توانست مهر تاییدی برای شرکت ام اس آی در زمینه بهترین بودن در نظر گرفته شود

تمام موضوعات باید شده تنها برگی از خاطرات این برند مشهور به شمار می رود و اگر قصد داشته باشیم تمام پیشرفت های شرکت ام اس آی را مورد بررسی قرار دهیم بدون شک با یک لیست بسیار طولانی رو به رو خواهیم بود. در سال های اخیر در کنار قطعات کامپوتری شرکت ام اس آی، آل ای وان های این برند بسیار مورد تایید کاربران قرار گرفته که کاملا برای شرکت ها و ادارات مناسب است. شاید به دست آوردن این همه موفقیت بسیار عجیب به نظر برسد اما این موضوع را باید در نظر داشت که در این شرکت تیم 4000 نفره مشغول تحقیق و توسعه هستند، کار این تیم به طوری است که نیاز کاربران را بررسی می کند، با توجه به این انتقادات و پیشنهادها  مشکل محصولات را شناسایی و برطرف می کنند . به طور کلی در این بخش این افراد نیازهای کاربران را به شرکت اطلاع رسانی می کنند، در اول راه این کار توسط بنیان گذاران اصلی شرکت انجام می گرفت ، البته در ابتدا در این گروه تحقیق و بررسی بر روی تولید ، بازاریابی ، خدمات ، بسته بندی و حمل و نقل معطوف شده بود.با تمام این وجود به نظر می رسد مسیر های پیشرفت بسیاری برای این برند کهنه کار وجود دارد و شرکت ام اس آی اگر قصد حفظ جایگاه خود و حتی بهبود آن داشته باشد باید با برنامه ریزی های مدون فروش خوبی را برای کاربران رقم زند.

در سال های اخیر شرکت ام اس آی فروش بسیار خوبی را در بازار ایران تجربه می کند. این برند صاحبنام کشور ما را به عنوان یک مقصد بسیار خوب برای محصولات خود می داند در نتیجه برای دسترسی به محصولات این برند مشکل خاصی نخواهیم  داشت. این برند تایوانی مورد اعتماد بسیاری از شرکت های ایرانی است و اگر قصد خرید محصولات شرکت ام اس آی را داشته باشید بدون نگرانی می توانید آن ها را از بازار تهیه کنید. در حال حاضر شرکت ام اس آی از معدود برند هایی است که در بازار ما امکانات بسیار خوبی را برای کاربران ایجاد می کند و این قابلیت را به کاربران می دهد تا با بررسی محصولات متنوع این برند خرید بسیار خوبی را تجربه کنند.

مدیران شرکت ام اس آی ؛ همان نفرات اولیه

در حال حاضر ساختار اصلی مدیریت شرکت ام اس آی را همان نفرات اولیه که این برند را تاسیس کردند قرار دارند. مهندسین اولیه این شرکت صاحبنام یکی از کم حاشیه ترین مدیریان برند های تکنولوژی هستند که هموره صحبت های بسیاری از آن ها به میان می آید. Joseph Hsu ، Jeans Huang ، Frank Lin ، Kenny Yu و Henry Lu افراد اصلی این شرکت به شمار می روند که تاکنون بخشی از تاریخ حوزه فناوری را به نام خود رقم زده اند. در حال حاضر دفتر مرکزی این برند نیز در کشور تایوان است و این برند صاحبنام با وجود این موضوع که در سراسر جهان نمایندگی هایی دارد به نظر می رسد قصد دارد تمام نیاز های کاربران را پوشش دهد.

سودآوری و درآمد شرکت ام اس آیسودآوری و درآمد شرکت ام اس آی

بر اساس اخبار موجود در آمد این شرکت معادل 3.4 میلیارد دلار است که یک رقم قابل توجه برای این کمپانی محسوب می شود. به طور کلی این برند تایوانی در کنار برند های سود ده بازار قرار می گیرد، البته این موضوع را باید در نظر گرفت که شرکت ام اس آی هیچ گاه ضرر ده نبوده است، شاید یکی از دلایل موفقیت این برند را بهره مندی از قطعات  سود ده باید در نظر گرفت. این کمپانی صاحبنام فعالیت های خود را در تمام پنج قاره ادامه می دهد و توانسته در سطح بین المللی خود را به عنوان یکی از برترین ها معرفی می کند. سود حاصل از کمپانی ام اس آی مربوط به مادربورد ، کارتهای گرافیک، نوت بوک، دستگاه های ارتباطی و محصولات سرگرمی داخل ماشین. و سرور های این برند است.

شرکت ماتریس و حضور قدرتمند محصولات ام اس آی در بازار ایران

شرکت ماتریس و حضور قدرتمند محصولات ام اس آی در بازار ایران

شرکت ماتریس در بازار ایران حدود 20 سال قدمت دارد و در زمینه صادرات و واردات تجهیزات و سخت افزار فعالیت می کنند. این کمپانی بیش از 500 فروشگاه در سطح کشور دارد و از خدمات پس از فروش بسیار خوبی بهره می برد. این مجموعه بهترین استاندارد ها را برای کاربران در نظر گرفته است. در حال حاضر محصولات متنوعی این برند در بازار ایران دارد که به بررسی مختصری از آن ها می پردازیم.

شرکت ام اس آی در بازار ایران تبلت های متنوعی دارد تبلت های شرکت ام اس آی به صورت کلی به دو دسته تقسیم می شوند. تبلت های اندرویدی این برند معمولا قیمت پایین تری در مقایسه با برند های دیگر دارد از این رو توانسته بخشی از تبلت های خوش قیمت بازار را به خود اختصاص دهد.

تبلت های ویندوزی این برند نیز در چند سال گذشته فروش خوبی را در بازار ایران تجربه کرد و توانست موفقیت های خوبی را به دست آورد. البته این تبلت ها مخصوص افرادی بود که نیاز به استفاده از ویندوز را داشتند در غیر اینصورت پردازنده ضعیف آن ها اصلا توجیه اقتصادی نداشت.

یکی دیگر از محصولات این شرکت که در بازار موجود است ویدئو پروژکتور های این برند تایوانی است. شرکت ام اس آی در ساخت این محصولات نیز تبحر خاصی دارد که مورد توجه کاربران قرار می گیرد.

قطعات این برند نیز همانگونه که در بازار جهانی فروش خوبی را تجربه می کند در بازار ایران می کند. فروش مادربورد، ماوس کیبورد و کارت گرافیک این برند مورد تایید کاربران قرار گرفته و در عین حال این برند تجربه بسیار خوبی را در بخش فروش پردازنده گرافیکی تجربه می کند. در حال جاضر اسپیکر های این برند نیز به دلیل تنوع قیمت مورد استفاده کاربران ایرانی قرار می گیرد که بسیار جالب توجه است.

در بازار ماا اگر قرار باشد که محصول از این برند را به عنوان پرفروش ترین دسته بندی انتخاب کرد بدون شک ALL IN One است. این محصولات در بازار ما به سه دسته تقسیم می شوند که شامل محصولات اداری ، گیمینگ و Adora است که ویژگی های متنوعی دارندو کاربران بر اساس نیاز خود آن ها را انتخاب می کنند.

نوت بوک های جذاب شرکت ام اس آی در بازار ایراننوت بوک های جذاب شرکت ام اس آی در بازار ایران

این نوت بوک ها نیز به سه گروه تقسیم می شوند در بخش اول نوت بوک های حرفه ایی این برند قرار دارد که با طراحی بسیار زیبا مورد تایید کاربران قرار می گیرد و در دسته دیگر محصولات گیمینگ وجود دارند. بهترین انتخاب برای افرادی که قصد اجرای بازی های خاص را دارند این برند مشهور به شمار می رود. در بخش دیگر نیز محصولات خوش قیمت این برند قرار دارد که در این بخش نیز شرکت ام اس آی فروش خیره کننده ای را تجربه می کند.

در بخش دیگر کیس های این برند مشهور قرار دارد به طورکلی در بازار ایران پیشنهاد می شود اگر قصد استفاده از یک کیس آماده را دارید این برند می تواند تمام نیاز های شما را برطرف کند در این میان وجود قیمت های متنوع و کارایی های محصول در میان کیس های این برند تایوانی همواره مورد استقبال کاربران ایرانی قرار گرفته است. این کیس های گاهی قیمت های بالایی دارند که نشان از قدرت این برند مشهور در زمینه های متنوع را برای کاربران مشخص می کند. البته این موضوع را باید در نظر گرفت که این کیس های محتویات جالب توجهی دارند که خبر های جالبی را به همراه خواهند داشت.

به طور کلی محصولات شرکت ام اس آی پیشنهاد بسیاری از فروشندگان موجود در بازار ایران است زیرا این برند علاوه بر کیفیت مناسب قیمت منطقی تری در مقایسه با برند های دیگر دارد البته این موضوع را باید در نظر گرفت که تمام این محصولات در بازار ایران به گارانتی سه ساله در اختیار مشتریان قرار می گیرد به همین دلیل این کمپانی را می توان به دلیل شرایط خدماتی پس از فروش مورد تایید و تحسین قرار دارد البته شرکت ام اس آی در بازار ایران فروشگاه های جالبی توجهی نیز دارد که به کاربران ایجازه می دهد تا محصولات مورد نیاز خود را مورد آزمایش قرار دهند. با این وجود حضور برند هایی مانند لنوو و اچ پی در کنار ایسر و …شرایط را برای این برند مشهور سخت تر کرده اما شرکت ام اس آی به دلیل پشتوانه و سابقه ی خوب در بازار ایران هموراه در کنار انتخاب های کاربران قرار می گیرد. این برند در حال حاضر جزو 5 برند برتر بازار کامیوتر ایران قرار می گیرد و همواره مورد تحسین کاربران قرار گرفته است هرچند که برخی از محصولات این برند فروش خوبی را برای این شرکت به همراه نداشته اند.

محصولات برتر شرکت ام اس آی در بازار جهانی

همانطور که بیان شد این شرکت تایوانی محصولات بسیاری را روانه بازار فروش کرده و بیشتر آن ها نیز در بازار ایران موجود هستند حال قصد داریم به بررسی برخی از محصولات این برند مشهور بپردازیم:

لپتاپ GT75 Titan 8RG با وزنی بسیار عجیبلپتاپ GT75 Titan 8RG با وزنی بسیار عجیب شرکت ام اس آی

شرکت ام اس آی این لپتاپ قدرتمند را با وزنی نزدیک به 4.5 کیلوگرم رونه بازار فروش کرد. این لپتاپ بسیار زیبا ویژگی های منحصر به فردی دارد که در میان آن ها تنها باتری آن ضعف دارد. این محصول برای افرادی که از لپ تاپ های خود توقعات بالایی دارند مناسب است. این محصول نزدیک به 4000 دلار قیمت دارد و پردازنده ۶ هسته‌ای اینتل به نام Core i9-8950HK

، 32 گیگ رم، ۱ ترابایت حافظه اس‌اس‌دی و ۱ ترابایت هارد اچ‌دی‌دی ، گرافیک انویدیا GTX 1080، سایز ۱۷ اینچی

و رزولوشن معادل ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل تنها بخشی از ویژگی های منحصر به فرد این محصول به شمار می رود. این موضوع را تنها باید در نظر گرفت که باتری این محصول  در عرض ۲ ساعت و ۵۳ دقیقه به اتمام می رسد.

لپ تاپ جدید MSI P65 Creatorلپ تاپ جدید MSI P65 Creator شرکت ام اس آی

این محصول از شرکت ام اس آی در نمایشگاه IFA 2018 معرفی شد و این خانواده شامل 2 لپ تاپ با عناوین White Limited Edition و Silver Edition است و از آخرین محصولات این کمپانی به شمار می رود. هر دو نسخه از صفحه نمایش 15.6 اینچی با اسکرین IPS با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل و پشتیبانی از فضای sRGB را در اختیار کاربران قرار می دهند. این دو محصول دارای پردازشگر نسل هشتم پردازنده Core i7 کافی لیک سری H هستند.

از دیگر ویژگی های این محصول می توان به 32 گیگابایت حافظه داخلی DDR4 با سرعت 2666 مگاهرتز اشاره کرد که ماژول های مورد استفاده عمدتا به مسیر PCI-E و NVME را شامل می شوند. در نهایت امکان باز شدن 180 درجه ای نمایشگر IPS نیز از مهمترین  ویژگی های این محصولات خوش ساخت به حساب می آیند. این لپ تاپ دارای کیبورد با نور پس زمینه، اسکنر اثر انگشت و یک باتری 82 وات است که تمام نیاز های کاربران را به برترین شکل برطرف می کند.

کامپیوتر همه کاره یا ALL IN ONE مدل Pro 20 EXT 7M – Aکامپیوتر همه کاره یا ALL IN ONE مدل Pro 20 EXT 7M – A

این روز ها کامپیوتر همه کاره یا ALL IN ONE مدل Pro 20 EXT 7M – A به یکی از مهم ترین محصولات کمپانی ام اس آی تبدیل شده است که در تمامی سازمان‌ها، اداره‌ها، فروشگاه‌ها و حتی مدارس مورد استفاده قرار می گیرد. این محصولات به دلیل امکانات بسیار خوب، قیمت مناسب و فضای اشغالی بسیار کم بدون شک انتخاب بسیار خوبی برای کاربران به شمار می رود. به همین دلیل شرکت ام اس آی توانسته یکی از برترین فروش های خود را بر اساس این محصول به دست آورد. ALL IN ONE مدل Pro 20 EXT 7M  یکی از جالب ترین انتخاب ها برای امور اداری به شمار می رود. شرکت ام اس آی این محصول را با صفحه‌نمایش 19.5اینچی با کیفیت 1600×900 پیکسل روانه بازار فروش کرد. این محصول از پردازنده‌ی مرکزی Pentium G4400 اینتل، 4 گیگابایت رم از نوع DDR4 و حافظه‌ی داخلی متشکل از یک ترابایت هارددیسک استفاده می کند. اما بخش شگفت انگیز این محصول پردازشگر گرافیکی آن است که توسط شرکت اینتل با مدل HD Graphics 510 روانه بازار فروش می شود. در این محصول از پورت‌های Type-C USB 3.0 ،HDMI و USB 2.0 به همراه درایو نوری استفاده شده است.

کیبورد و ماوس مخصوص بازی ام اس آی Vigor GK40 Comboکیبورد و ماوس مخصوص بازی ام اس آی Vigor GK40 Combo

در سال های اخیر زمانی که نام از محصولات گیمینگ می آید برند ام اس آی نیز در کنار آن ها قرار می گیرد. به طور کلی کلیدهای کیبورد دارای نور پس‌زمینه‌ی چندرنگ هستند و 6 نوع رنگ RGB در آن روشن می‌شود. در این کیبورد 8 حالت نوری زیبا در نظر گرفته شده است. در این محصول سرعت پاسخگویی در این ماوس 1 میلی‌ثانیه است که میزان بسیار مطلوبی را نشان می‌دهداز طرفی دیگر  میزان دقت بر اینچ (DPI) در این ماوس به‌صورت عادی 1000 است که می‌توانید آن رابین 4 عدد 800، 1000، 1600 و 2400 به‌دلخواه تنظیم کنید و از ویژگی های این محصول لذت ببرید.در این محصولات  با استفاده از فناوری Mystic Lightشرکت ام اس آی می‌توانید نورهای این محصول را به‌دلخواه تنظیم کنیدو اتصال ماوس و کیبورد توسط کابل دارای کانکتور USB  صورت می گیرد.

لپ تاپ 17 اینچی ام اس آی GS73VR 7RG Stealth Pro – Aلپ تاپ 17 اینچی ام اس آی GS73VR 7RG Stealth Pro - A

همانطور که در تمام این مقاله بررسی شد این کمپانی به طور خاصی از کلمه گیمینگ حمایت می کند. این مدل از لپ تاپ های شرکت ام اس آی مخصوص بازی با پردازنده‌ی نسل جدید اینتل، Kaby Lake، یعنی Core i7 7700HQ‌  با فرکانس پردازنده‌ی ۲.۸ تا ۳.۸ گیگاهرتز و ۶ مگابایت کش است که یک محصول خاص را به همراه می آورد. برای این محصول شانزده گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع DDR4 در نظر گرفته شده دارد و حافظه‌ی هیبریدی آن از دو ترابایت حافظه‌ی داخلی از نوع هارددیسک به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی SSD‌ از نوع NVMe تشکیل است. این محصول به یک پردازنده‌ی گرافیکی عالی نیاز داردو تراشه  GeForce GTX 1070 GDDR5 که ۸ گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی دارد و تقریبا از پس تمام بازی‌های روز دنیا برمی‌آید را به عنوان پرداشگر گرافیکی این محصول استفاده شده است. لپ تاپ حرفه ایی شرکت ام اس آی از یک صفحه‌نمایش ۱۷.۳اینچی با دقت Full HD  بهره می برد. بلندگوهای این دستگاه چهار اسپیکر داخلی ساخت شرکت Dynaudio با  یک سابووفر 3 واتی هستند که کیفیت خوب و مطلوبی دارد همچنین تعداد و تنوع درگاه‌های ام‌اس‌آی GS73VR 7RG Stealth Pro   نیز بسیار مناسب است. از دیگر امکانات این دستگاه، کیبورد ساخت SteelSeries و قابلیت شخصی‌سازی نور پس‌زمینه آن است که مانند تمام محصولات این برند ظرافت بسیار زیادی دارد. این لپتاپ در بازار ایران نیز فروش خوبی را تجربه می کند و به عنوان یک محصول بسیار زییا و کاربردی در بازار ما شهرت دارد و مورد تایید کاربران حرفه ایی و علاقه مندان به حوزه گیم قرار گرفته است.

هدست مخصوص بازی ام اس آی DS501هدست مخصوص بازی ام اس آی DS501

شرکت ام اس آی در زمینه هدست های گیمینگ نیز بسیار مورد تایید گیمر ها است. به طور کلی این محصول مخصوص انجام بازی‌های رایانه‌ای طراحی شده است و از طریق رابط 3.5  میلی‌متری به رایانه متصل می‌شود.. از نظر جنس بدنه نیز با یک هدست حرفه ایی رو به رو هستیم جنس بدنه‌ی این محصول از پلاستیک باکیفیت است و می‌تواند در برابر بسیاری از صدمات روزمره مقاومت خوبی از خود نشان دهد. این هدست بسیار زیبا قطر اسپیکرهای 40 میلی‌متر دارد که توسط سرگوشی‌های نرم و راحت پوشانده شده است و روی کابل این مدل یک پنل کنترل صدا مشاهده می‌شود که علاوه‌بر کنترل صدای موسیقی در حال پخش، به کمک آن می‌توان اقدام به غیرفعال‌کردن میکروفن ارائه‌شده روی هدست کرد. در عین حال این هدست وزن بسیار مناسبی دارد که هیچگاه کاربران را آزار نمی دهد و قسمت هدبند این هدست طوری طراحی شده که به‌راحتی ‌برای تمام کاربران قابل استفاده است. به طور ملی این هدست را شاید نتوان برترین هدست گیمینگ موجود در بازار جهانی دانست اما این محصول بدون شک از خوش قیمت ترین محصولات این برند است. به طور کلی اگر قصد تهیه‌ی یک هدست با کیفیت ساخت بالا، صدای استریوی باکیفیت و قیمت مناسب را دارید، هدست ام اس آی مدل  DS501 انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

مادربرد شرکت ام اس آی X299 XPOWER GAMING ACمادربرد شرکت ام اس آی X299 XPOWER GAMING AC

این محصول توسط شرکت ام اس آی روانه بازار فروش شده و در این مادربرد از چیپ‌ست جدید X299 اینتل استفاده شده و می‌توان پردازنده‌های حرفه‌ای X-Series اینتل را روی آن نصب کرد. در این مادر بورد چهار اسلاتDIMM در سمت راست سوکت پردازنده و چهار اسلات دیگر در سمت چپ آن وجود دارند و با استفاده از این اسلات‌ها، امکان به‌کارگرفتن 128 گیگابایت رم DDR4 در پردازنده‌های شش‌‎هسته‌ای و بالاتر X-Series وجود دارد.

در این مادر بورد حداکثر فرکانس رم قابل‌دستیابی در این پردازنده‌ها به‌ترتیب 4133 مگاهرتز و 4500 مگاهرتز خواهد بود؛ بنابراین با انتخاب نوع پردازنده‌ می‌توانید نوع و سرعت عملکرد حافظه‌ی کامپیوترتان را تعیین کنید و در قسمت تغذیه‌ی مادربرد از برد تغذیه‌ی 12+1+1 فاز استفاده شده است تا از تامین برق پایدار برای پردازنده‌های حرفه‌ای مورد استفاده در این مادربرد اطمینان حاصل شود. این مادربرد دارای سیستم نور پردازی است و سیستم نورپردازی MYSTIC LIGHT وMYSTIC LIGHT SYNC در مادربرد X299 XPOWER GAMING AC  شرکت ام اس آی به خوبی رویت می شود و با استفاده از این دو سیستم می‌توانید در قسمت‌های مختلف مادربرد با استفاده از LEDهای 16.8 میلیون رنگ، ظاهر متفاوتی را ایجاد کنید. این مادربرد دارای سیستم خنک کننده ای منحصر به فرد است که شرایط بسیار خوبی را برای کاربران ایجاد می کند.

کارت گرافیک شرکت ام اس آی مدل GTX 1080 GAMING X 8GBکارت گرافیک شرکت ام اس آی مدل GTX 1080 GAMING X 8GB

این محصول را می توان از برترین تولیدات شرکت ام اس آی در نظر گرفت. این کارت گرافیک فوق حرفه ایی تمام نیاز های کاربران حرفه ایی را در این بخش برطرف می کند و نیازی به قطعات مشابه و گرانتر را برای کاربران از بین می برد. این کارت گرافیک گرانقیمت برای کاربری‌های حرفه‌ای و سیستم‌های قدرتمند تولید شده است، در این کارت گرافیک از تراشه 16 نانومتری GeForce GTX 1070 انویدیا استفاده شده که فرکانسی برابر با 1708 مگاهرتز دارد و به‌خوبی از پس سنگین‌ترین کاربری‌ها به خوبی بر می آید. علاوه بر ویژگی های این تراشه 8 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR5X را مشاهده می کنیم که به نظر شرایط بسیار خوبی را برای کاربران فراهم می کند.

علاوه بر ویژگی های یاد شده این محصول به سه فن برای خنک کردن کارت مجهز است، شرکت ام اس آی در این محصول خود از 2 فن بزرگ استفاده کرده که درمجموع عملکرد خوبی برای خنک سازی تراشه و سطح کارت دارند.با تمام این ویژگی های خوب باید به خروجی این محصول نیز اشاره کرد. در این بخش این کارت گرافیک دارای سه پورت DisplayPort، یک پورت HDMI و یک پورت DVI-D است و می‌توان همزمان چهار مانیتور را به آن متصل کرد. این محصول قدرتمند از تکنولوژی‌های VR Ready و G-SYNC هم پشتیبانی می‌کند.لازم به ذکر است که این محصول از تکنولوژی‌های VR Ready و G-SYNC هم پشتیبانی می‌کند. توان رسانی به این محصول از طریق ترکیب یک سوکت 8 پین و یک سوکت 6 پین انجام می‌گیرد

در بخش خروجی، این کارت گرافیک دارای سه پورت DisplayPort، یک پورت HDMI و یک پورت DVI-D است و می‌توان همزمان چهار مانیتور را به آن متصل کرد. این محصول قدرتمند از تکنولوژی‌های VR Ready و G-SYNC هم پشتیبانی می‌کند. توان رسانی به این محصول از طریق ترکیب یک سوکت 8 پین و یک سوکت 6 پین انجام می شود.

کامپیوتر کوچک شرکت ام اس آی مدل CUBIکامپیوتر کوچک شرکت ام اس آی مدل CUBI

شرکت ام اس آی در ساخت کامپیوتر کوچک نیز تبحر خاصی دارد. این کمپانی تایوانی درکل یک مینی‌کامپیوتر مبتنی بر اینتل است. این محصول به طور کلی طرفداران زیادی دارد. مدل پردازنده‌ای که این محصول از آن بهره می‌برد، 5005U شرکت اینتل است که دارای فرکانس دو گیگاهرتز بهره می‌برد. میزان حافظه‌ی کش این محصول سه مگابایت است که مقدار مناسبی برای استفاده‌های روزمره و غیرحرفه‌ای به شمار می‌رود.

این محصول بسیار زیبا CUBI از هشت گیگابایت حافظه‌ی رم DDR3 بهره می‌برد که می‌تواند برای امور روزمره مناسب محسوب می شود همچنین  برای ذخیره‌سازی اطلاعات، نصب نرم‌افزارها و سیستم‌عامل شرکت ام اس آی این محصول را به 128 گیگابایت SSD تجهیز شده که نیاز های کاربران را برطرف می کند. همچنین درصورتی‌که این حجم از  حافظه برای ذخیره‌سازی اطلاعات برای کاربران مناسب نباشد، به راحتی می‌توانید هارددیسک اکسترنال یا فلش‌مموری خود را به آن متصل کنید.

کوچک CUBI از حافظه‌ی گرافیکی جداگانه پشتیبانی نمی کند و به نوعی نقطه ضعف این محصول به شمار می رود  شرکت ام اس ای در این محصول به Intel HD Graphic بسنده کرده  است.  محصول خاص شرکت ام اس آی از شبکه‌های بی‌سیم بهره می‌برد که برای اتصال به اینترنت بی‌سیم (WiFi) می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد؛ این موضوع را باید در نظر گرفت که یک درگاه RJ-45 برای اتصال به شبکه دارد که در قسمت پشتی این مینی کامپیوتر قابل مشاهده است. از طرفی دیگر درگاه‌های تصویر هم شامل یک درگاه HDMI و یک درگاه VGA است که می‌توانند تصاویری را با  رزولوشن بالا در اختیار کاربران قرار دهد. به طور کلی این محصول دارای ویژ”ی های بسیار مناسبی در مقایسه با قیمت آن دارد و  طراحی بسیار زیبا و وزن بسیار کم این مینی کامپیوتر باعث شده که برای بسیاری از مکان‌ها از جمله ادارات، مکان‌های آموزشی و حتی منازل گزینه مناسبی باشد.

مادربرد شرکت ام اس آی مدل Z370 GAMING PLUS؛ یکی از گران ترین محصولات

مادربرد شرکت ام اس آی مدل Z370 GAMING PLUS؛ یکی از گران ترین محصولات

مادربرد گران قیمت شرکت ایسوس یکی از زیباترین محصولات این برند نیز به شمار می رود، این مادربرد برای پردازنده‌های نسل هشتمی شرکت اینتل تولید شده‌است. این مادربرد در فرم فاکتور ATX ساخته شده و ابعادی مناسب دارد، با توجه به ابعاد مناسب این محصول ویژگی های سخت افزاری بسیار خوبی نیز دارد، از مشخصات اصلی این مادربرد باید به سوکت پردازنده‌ی LGA 1151 و چیپ‌ست Z370 آن توجه کرد.

مادربرد خاص شرکت ام اس آی با اورکلاک کردن مادربرد می‌توان رم‌هایی با فرکانس 4000 مگاهرتز را هم روی آن به کار گرفت. دو اسلات نصب کارت گرافیک روی این مادربرد وجود دارد، همچنین چهار عدد اسلات PCIe x1 برای نصب کارت‌های توسعه، ماژول شبکه‌ی بی‌سیم و حافظه‌ی SSD در مادربرد Z370 GAMING PLUS فراهم شده تا تمام نیاز های کاربران را تا حد حرفه ایی برطرف کنند. این محصول دارای شش پورت است و پورت‌های USB 3.1 به تعداد 4 عدد و USB 2.0 به تعداد 2 عدد هم در قسمت پشتی قرار گرفته اند. در نهایت وجود نورپردازی چندرنگ روی مادربرد، امکان شخصی‌سازی ظاهر آن را به کاربر می‌دهد و می تواند ظاهر زیبایی را برای این محصول ارزشمند ایجاد کند.

ماوس گیمینگ شرکت ام اس آی مدل Clutch GM60ماوس گیمینگ شرکت ام اس آی مدل Clutch GM60

این موس را می توان زیبا ترین و گرانترین موس موجود در بسیاری از بازار های جهان دانست. این موس گیمینگ شرایطی را دارد که بسیار جالب توجه است. شرکت ام اس آی کاری کرده تا بتوانید ظاهر و حس دردست‌گرفتن ماوس را به دلخواه خود تغییر دهید، ظاهر ماوس با استفاده از LEDهای چندرنگی که روی بدنه کار شده، تغییر می‌کند. این LEDها که در نقاط مختلف بدنه کار شده‌اند، می‌توانند با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف روشن شوند.

شرکت ام اس آی نام جالبی را برای کاربران در نظر گرفته و از نام RGB Mystic Light برای این محصول استفاده کرده است. در کنار این ماوس تکه‌های پلاستیکی خاصی ارائه می‌شود که به سمت راست و چپ ماوس وصل می‌شوند و می‌توانید با استفاده از آن‌ها ارگونومی ماوس را به دلخواه خودتان تنظیم کنید. این ماوس عمر بسیار بالایی دارد، کلیدهایی که در ماوس Clutch GM60 کار شده‌اند، از نوع OMRON switch هستند و عمر مفید آن‌ها 50 میلیون کلیک اعلام شده‌ است در این محصول از کانکتور USB برای اتصال استفاده می‌شود.

نتیجه گیری و آینده برند ام اس آی

در این بخش قصد داریم به بررسی از گذشته تا حال شرکت ام اس آی بپردازیم. این کمپانی به طور کلی یکی از برند های کم حاشیه در بازار جهانی محسوب می شود که در سراس جهان شعبه هایی دارد. این کمپای در حال حاضر 2300 کارمند در سراسر جهان دارد که بیشتر آن ها در آُسیای شرقی استقرار دارند.

این کمپانی سود ده در سی سال اخیر توانسته تمام نیاز های کاربران را به برترین شکل برطرف کند اما به طور کلی ظاهر بسیار زیبای محصولات این برند مورد توجه کاربران قرار می گیرد. در بخش های دیگر نیز حمایت از کاربران بسیار مورد تایید کاربران قرار می گیرد.

این شرکت قدرتمند در مراحل اولیه ساخت محصولات گیمینگ با مشکلات زیادی رو به رو شد و هیچگاه از تلاش برنداشت در نتیجه در یکی دو سال اخیر اولین برند برای ساخت محصولات گیمینگ به شمار می رود. در بخش سرور و تجهیزات سرور نیز این برند شرایط خوبی را ایجاد کرده و در کنار برخی برند های از جمله HP طرفداران بسیار زیادی دارد.

به طور کلی بعید به نظر می رسد که این کمپانی به زودی از بازار کامپیوتر فاصله گیرد و باید دید در آینده ای نزدیک به سمت ساخت گوشی های هوشمند حرکت می کند یا خیر در حال حاضر این کمپانی تنها به ساخت تبلت های اندرویدی روی آورده که توانسته در این بخش نیز موفقیت هایی را به دست آورد.

شرکت ام اس آی در سال های اخیر در بازار ایران نیز توسط شرکت ماتریس توانسته حمایت کاربران ایرانی را نیز به دست آورد، البته در کشور ما به دلیل حضور برند هایی مانند ایسوس و ایسر این برند کمتر مورد توجه کاربران غادی قرار گرفته است اما به نظر می رسد با تدوم حضور این برند شرکت ام اس آی بتواند نیاز های کاربران ایرانی را نیز به برترین شکل برطرف کند.نتیجه گیری و آینده برند ام اس آی

به طور کلی اگر قصد داشته باشیم این برند را توصیف کنیم می توان تمام ویژگی های برند ام اس آی را در یک عبارت خلاصه کرد تا بتوان در کمترین زمان یک شناخت کلی از این برند جهانی که زادگاهش مانند ایسوس در کشور تایوان است را به دست آورد.

شرکت ام اس آی با وجود سی سال قدمت در سال های اخیر چند ویژگی را برای پیشرفت خود انتخاب کرده که در حال حاضر مهم ترین ویژگی موجود زیبایی ظاهری این برند به شمار می رود در کنار این ظاهر زیبا حضور قطعات بسیار قدرتمند و خشوساخت در کنار خدمات پس از فروش مناسب سه سال در بازار یکی از برترین خرید هایی کاربران را می تواند پوشش دهد اما این موضوع را باید در نظر داشت که برای استفاده از محصولات این برند باید یک نگاهی جزیی به محصول مورد نظر داشت زیرا تعداد انگشت شماری از این محصولات مشکلاتی را تاکنون برای کاربران ایجاد کرده اند که بیشتر آن ها مربوط به نسل اولیه لپ تاپ های گیمینگگ بوده است.

با تمام این تفاسیر این برند همواره در میان برترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات به خصوص ساخت قطعات کامپیوتری قرار داشته و بخشی از شهرت کنونی خود را مدیون ALL IN ONE های مشهور خود است که در چند سال اخیر توانسته جایگزین بسیار خوبی برای کامپیوتر های اداری شود.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها