انتقاد چین از آمریکا به دلیل تلاش برای حذف چین از زنجیره تامین صنعت جهان

0
54

چین ایالات متحده را متهم كرد كه زنجیره‌های تأمین صنعت جهان را با منع شرکت‌های آمریكایی برای استفاده از تجهیزات مخابراتی به دلیل واهی خطر امنیت ملی، به خطر می‌اندازد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gadgetsnow؛ آقای Jiankai Jin، یک دیپلمات چینی در سازمان تجارت جهانی، اقدامات ایالات متحده و تلاش برای حذف چین از زنجیره تامین صنعت جهان را در جریان مذاکرات چند جانبه در ژنو و پشت درهای بسته محکوم کرد.

جین گفت: ما می‌خواهیم بدانیم كه ایالات متحده چگونه اقدامات اتخاذ شده تحت این دستورالعمل را تضمین می‌کند؛ آیا این اقدامات با قوانین WTO سازگار است؟”

ماه گذشته، رئیس جمهور دونالد ترامپ برای یک سال دیگر دستورالعملی را امضا کرد و اعلام کرد شرکت‌های آمریکایی به دلیل خطرات امنیت ملی نباید از تجهیزات مخابراتی هوآوی و شرکت‌های چینی استفاده کنند.

واشنگتن همچنین در تلاش است تا سایر کشورها را متقاعد كند كه هواوی از طریق شبکه‌ها و تجهیزات مخابراتی خود برای کشور چین جاسوسی می‌کند؛ اما هوآوی این ادعا را رد کرده است.

جین افزود: “متأسفانه، در زمان بحران، ایالات متحده همچنان به رقابت غیر اخلاقی و مداخله در صنعت جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌پردازد که باعث تضعیف ثبات زنجیره تأمین جهانی شده و خسارات زیادی را به شرکتهای مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در بسیاری از کشورها وارد کرده است.”

ماه گذشته ایالات متحده ارسال محموله‌های نیمه هادی‌های تولید کننده‌های تراشه‌ها به هواوی را ممنوع اعلام کرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها