انجمن جهانی موبایل درهای خود را روی ایران بست

0
399
انجمن جهانی موبایل درهای خود را روی ایران بست|کالاسودا

انجمن جهانی موبایل درهای خود را روی ایران بست|کالاسوداکالاسودا_ بر اساس گزارش های منتشر شده توسط خبرگزاری های رسمی ، انجمن جهانی موبایل، بازدید ایرانیان از کنگره جهانی بارسلونا را ممنوع کرد.

این خبر در شرایطی منتشر شده که سال گذشته محمود واعظی وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دعوت رسمی مدیر کنگره جهانی موبایل (GSMA) در این کنگره شرکت کرده بود. نمایشگاه جهانی گوشی همراه یا کنگره جهانی موبایل(Mobile World Congress)  یا کوتاه شده‌اش MWC، که به نام GSMA معروف شده است، مجموعه‌ای شامل بزرگترین نمایشگاه صنعت گوشی همراه در جهان است که در آن مدیران برجسته شرکت‌های سازنده گوشی همراه، اپراتورهای ارتباطات، سازندگان نرم‌افزار و فروشندگان حضور دارند.

این نمایشگاه ابتدا نمایشگاه جهانی جی اس ام نامیده می‌شد ولی اکنون نمایشگاه جهانی3 GSM نامیده می‌شود

 این نمایشگاه یک  ترکیب جالب از بزرگترین نمایشگاه های جهان در حوزه صنعت موبایل  است . که شامل کنفرانس هایی  برای مدیران برجسته و  نمایندگان  اپراتور تلفن همراه، تولید کنند گان دستگاه‌های هوشمند، ارائه دهندگان تکنولوژی، فروشندگان و صاحبان محتوا از سراسر جهان است.

کنگره جهانی موبایل GSMA برای اولین بار در ماه فوریه و درمحل فایرا گران ویا، شهر بارسلونا آغاز شد که سالانه بیش از ۷۰۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ هزار مردم در آن حضور داشتند. تا سال ۲۰۰۶ این رویداد بزرگ در جشنواره کن صورت می‌گرفت و به عنوان  GSM 3 World Attendees در بیش از ۲۰۰ کشور از سراسر جهان شناخته شده بود.

اکنون خبری ناراحت کننده کام بسیاری از فعالان تکنولوژی در بارسلونا را تلخ کرده است . این خبر حکایت از آن دارد که انجمن جهانی موبایل بازدید ایرانیان از کنگره جهانی بارسلونا را ممنوع کرد

اگر چه در شهریورماه برای نخستین بار این کنگره خبرهایی مبنی بر تحریم ایران اعلام کرد ، اما وزیر ارتباطات نسبت به این خبرها واکنش مشخص و جهت داری نشان نداد .

با این‌حال بعد از آن خبر از مذاکره مقامات ایرانی با انجمن جهانی موبایل برای رفع تحریم رسید.انجمن جهانی موبایل که از چندی پیش خدمات خود به ایران را قطع کرده و ایران را تحریم کرده بود، حالا از ثبت‌نام ایرانیان برای بازدید از کنگره جهانی موبایل در بارسلونا ممانعت می‌کند.

کالاسودایی های عزیز اگر مشتاقید در این خصوص اطلاعات بیشتری داشته باشید می توانید پرسش های خود را زیر همین خبر منتشر کنید . افزون بر این ها در صورت انتشار هر نوع خبر تکمیلی ، کالاسودا جزو اولین رسانه هایی خواهد بود که شما را مطلع می کند. با ما همراه باشید .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها