انفجار جنجالی آیپد در فروشگاه اپل

0
606

کالاسودا_ یکی از فروشگاه های اپل در میدان لاید زپلین آمستردام به دلیل انفجار آیپد تخلیه شد. این اتفاق از سوی آتشنشانی شهر تایید شد و خبر رسید که بعد از این حادثه سه نفر دچار مشکلات تنفسی شدند.

 ویدئویی در زمان خروج مردم از این فروشگاه منتشر شده است که در نوع خود جالب توجه بوده است. به نظر می رسد این اتفاق به دلیل نشتی باتری آیپد رخ داده است.

هنوز هم منتظر هستیم که ببینیم کمپانی اپل چه واکنشی نسبت به این موضوع نشان خواهد داد اگرچه قطعا کاربران و نمایندگی ها نسبت به این اتفاق بی تفاوت نخواهند بود.

انفجار آیپد اتفاق نادری است اما چیزی نیست که قبلا در مورد آن نشنیده باشیم. در سال ۲۰۱۳ در فروشگاه ودافن که در کانبرای استرالیا قرار دارد، به دلیل انفجار آیپد ایر به طور کامل تخلیه شد. در این اتفاق چندین تلفن همراه iPhone در آتش سوخت.

توضیحاتی در مورد آیپد

آیپد یک دستگاه  ساخت شرکت اپل است. این رایانه که از سیستم عامل iOS بهره می‌برد، تنها دارای یک صفحه نمایشگر چند لمسی ۹.۷ اینچی با دقت بالا است و استفاده از آن با انگشتان دست انجام می‌شود. آیپد برای نخستین بار در  ۲۷ ژانویه ۲۰۱۰ توسط استیو جابز و از طرف شرکت اپل معرفی شد. این دستگاه از اواخر مارس سال ۲۰۱۰ برای فروش به بازار عرضه شد.

آیپد رایانه‌ای بدون صفحه کلید است، از صفحه حساس لمسی (multi touch) بهره می‌گیرد و با اشاره انگشتان دست می‌توان از تمامی امکانات آن استفاده کرد. برای انجام کارهایی که به تایپ طولانی نیاز دارند، امکان استفاده از صفحه کلید جداگانه نیز به آن وجود دارد.

یک مدل از آیپد تنها دارای قابلیت وای فای و مدل دیگری از آن دارای قابلیت وای‌فای و اتصال ۳G و ۴G که با آخرین تکنولوژی به LTE نیز متصل می‌شود.

ویژگی‌های اصلی آیپد عبارتند از:

  • سیستم ‌عامل آیپد در حال حاضر ۷٫۱٫۲  است که باعث ایجاد قابلیت مولتی تسک شده‌
  • نمایشگر حساس لمسی ال ای دی ۹٫۷ اینچی با دقت ۱۵۳۶×۲۰۴۸ پیکسل
  • پردازنده A۷ شرکت اپل با سرعت ۱٫۴ گیگاهرتز
  • حافظه ۱۶ تا ۱۲۸ گیگابایتی
  • درگاه‌های ارتباطی پین ۳۰، وای فای، ۳G، ۴G
  • دارای شتاب‌سنج (برای سنجش حرکت دستگاه) قطب‌نمای دیجیتال، صفحه حساس لمسی و سامانه جی‌پی‌اس
  • طول ۲۳٫۴ سانتیمتر، پهنا ۱۹ سانتی‌متر و ضخامت ۱٫۳ سانتیمتر
  • وزن کمتر از یک کیلوگرم (۰٫۶ کیلوگرم برای مدل دارای وای فای، ۰٫۷ کیلوگرم برای مدل دارای وای‌فای و ۳جی).

امیدواریم از مطالعه این خبر لذت برده باشید. شما دوستان می توانید نظرات خود را راجع به این خبر در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها