انفجار موبایل پسری خردسال را قربانی کرد

0
4623

کالاسودا_ پسری خردسال در هند قربانی انفجار موبایل شد. این حادثه زمانی رخ داد که این پسربچه به موبایل در حال شارژ نزدیک شد و تصمیم گرفت از این موبایل استفاده کند.

از این حادثه دردناک چه می دانیم؟

طبق اطلاعات به دست آمده این  پسر کوچک که برای گوش دادن به موسیقی به سراغ موبایل پدرش که درحال شارژ بود می‌رود با منفجر شدن ناگهانی موبایل در دستانش انگشتان خود را از دست می دهد.درواقع این پسر  کوچک هندی طی این حادثه دلخراش ۳ انگشت خود را از دست داد.

به گفته پزشکان انفجار موبایل باعث قطع شدن انگشتان و آسیب دیدن نیمی از شکم او شده است و تاکید کردند که هیچ وقت از موبایلی که در حال شارژ است هیچ استفاد‌ه‌ای نکنید.

چگونه از انفجار موبایل پیشگیری کنیم؟

شارژ کردن تلفن‌های هوشمند تنها شامل پیدا کردن یک کابل و اتصال آن به گوشی می‌شود؛ این باور غلط بسیاری از دارندگان گوشی‌های همراه است که استفاده از کابل های شارژ تقلبی را کاملا بی‌خطر می‌دانند.همراه ما باشید با خطرات شارژ کردن با شارژرهای تقلبی و ارائه راه حل.

کابل و آداپتور‌های شارژ همگی یکسان ساخته نشده‌اند؛‌ برخی سرعت کمتری به نسبت نسخه‌های دیگر دارند و باتری محصول شما را دیرتر شارژ می‌کنند. برخی دیگر ممکن است خسارات جبران‌ناپذیری به باتری گجت هوشمند شما بزنند. بنابراین کابل های شارژ تقلبی ممکن است در حال نابود کردن باتری محصولی باشند که قرار است آن را دوباره احیا کنند!

استفاده از کابل های شارژ تقلبی

شارژرهای موبایل یک کار ساده را بر عهده دارند. آنها باتری گوشی کاربران را شارژ می‌کنند. بنابراین چرخه شارژ شدن و خالی شدن باتری از شارژ مدام تکرار می‌شود.

به همین خاطر است که شارژرهای تلفن‌های هوشمند را آداپتور می‌نامند. در واقع کار اصلی این ابزار‌ها تبدیل انرژی DC به سطحی است که گوشی یا تبلت شما می‌تواند آن را تحمل کند. بنابراین پروسه شارژ شدن محصولات به وسیله این آداپتورهای شارژ آنچنان ساده و کوتاه نیست.

در داخل این آداپتورها اجزای متعددی قرار گرفته‌اند؛ به عنوان مثال یک تنظیم‌کننده که پس از فول شارژ شدن محصول فعال می‌شود تا عملیات شارژ شدن به اتمام رسد. بنابراین دیگر شارژی به گوشی کاربر منتقل نخواهد شد.

البته حتی اگر گوشی را نیز از کابل جدا کنید، هنوز هم آداپتور شارژ به دریافت انرژی از پریز برق ادامه می‌دهد. شایان ذکر است، شارژ مکرر و ادامه‌دار محصولات پس از فول شارژ شدن آنها، عمر باتری را کاهش می‌دهد.

بنابراین قرار گرفتن چنین قطعاتی در شارژر، عمر باتری محصولات شما را افزایش می‌دهد و در نتیجه از خطرات احتمالی جلوگیری خواهد شد.

برخی شارژرها تنها این ایده غلط را نشان می‌دهند که گوشی کاربر در حال شارژ شدن است، اما وقتی پس از یک ساعت گوشی را آنلاک می‌کنید، متوجه شارژ نشدن آن و تنها قرار داشتن در وضعیت یک ساعت قبل خواهید شد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید