اهمیت بازاریابی محتوایی در شرکتهای B2B

0
440

اهمیت بازاریابی محتوایی در شرکتهای B2B|کالاسوداکالاسودا  – همه شما بارها واژه بازاریابی محتوا را شنیده اید، اما پشت این کلمه چه مفهومی وجود دارد؟ بازاریابی محتوا یک منبع آنلاین برای کسب اطلاعات در همه پلتفرم ها و تکنیکی بازاریابی برای ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و یکپارچه برای جذب و کسب مخاطب مشخص شده با هدف تحریک او به خرید است. چند مورد از مثالهای بازاریابی محتوا وجود دارد که از آنها میتوان به اینفوگرافی ها، وب پیجها، پادکست، ویدئو ، کتاب و پستهای مختلفی در شبکه های اجتماعی اشاره کرد. وقتی امروز از محتوا حرف می‌زنیم، یکی از مهم‌ترین انواع محتوا، محتوای دیجیتال است. محتوای دیجیتال مطلبی است که در شبکه‌های اجتماعی، در وبلاگ‌ها و سایت‌ها و خلاصه در فضای مجازی منتشر می‌شود. همه خوب می‌دانیم که تولید محتوا کافی نیست. باید کسی هم باشد که این محتوا را ببیند. از آن استفاده کند و این محتوا را به دیگران توصیه کند.  اینجاست که اهمیت تولید محتوای مرتبط برای مشتریان مشخص پر رنگ تر میشود.

مراحل خرید مشتری

شاید مهمتر از اینکه بدانیم بازاریابی محتوا چیست ، این موضوع باشد که چرا باید بازاریابی محتوا را در کسب وکارهای B2B خود به کار گیریم. در ابتدا نیاز داریم که گامهای چرخه خرید را بررسی کنیم: مرحله اول اگاهی بخشی، دوم تحقیق، توجه و در نهایت خرید است. برای اینکه به مرحله خرید برسیم باید بتوانیم محتوایی ارزشمند خلق کنیم.  بازاریابی محتوا همچنین تمام مزیتهای پشتیبانی از دیگر کانالهای بازاریابی دیجیتال را خواهد داشت. محتوای خوب و مناسب قطعا مشاهده کنندگان زیادی دارد، در نتایج جستجوهای گوگل در رتبه بالایی حضور دارد، کامنت و اظهار نظر در خصوص آن زیاد است و نهایتا اینکه مخاطب به خواندن متن تا انتها ترغیب شده و از آن لذت می برد و برای مطالعه متن تا انتها احساس نیاز می کند. اما یکی از مشخصه اصلی یک محتوای خوب عبارت است از شکل تعاملی ان. یک محتوای مناسب و خوب دارای شکلی تعاملی است و مخاطب نه تنها به پیگیری و مطالعه مطلب و به اصطلاح کلیک روی متن ترغیب می شود بلکه تشویق می شود متن را تا انتها دنبال کند و در بحث مشارکت نموده و اظهار نظر کند. حتی اظهار موافقت و مخالفت کردن نسبت به یک نوشته به معنای این است که متن مورد توجه مخاطب قرار گرفته و حتی انتقادات علاوه بر اینکه به مفهوم توجه مخاطب است نویسنده و گروه برنامه ریزان را درجهت تولید محتوای مفید تر و کاربردی تر هدایت می نماید.

-marketing-de-contenidos|کالاسودااهداف مشخص بازاریابی

برای یک استراتژی بازاریابی موفق همواره باید اهداف مشخصی تعریف شود. شرکت‌های نرم‌افزاری نیز اهداف مختلفی را از سرمایه‌گذاری‌های میلیاردی بر روی کمپین‌های بازاریابی محتوایی خود دنبال می‌کنند. سه الویت اصلی این شرکت‌ها به ترتیب، هدایت مشتریان به سمت کسب‌وکار و جذب مشتریان بالقوه، افزایش آگاهی از برند و رهبری اذهان است. داشتن اهداف مشخص در بازاریابی محتوایی و تولید محتوا بر اساس آن، الزامی‌ترین اصل است. بسیاری از این محتواها، افتخارات و اختراعات جدید برندهای معتبر بود که با اختلاف زمانی زیادی می توانست توسط کارفرما وارد کشور شود و یا به طور کلی امکان ورود آن وجود نداشت. تولید چنین محتواهایی می تواند باعث کشش کاربران به سمت این محصولات و در نتیجه، به‌دلیل عدم‌ تامین از سمت کارفرما، کاهش اعتماد به برند را در ‌پی ‌داشته‌ باشد. تولید محتوای  بازاریابی در بیشتر مواقع، رویکرد قانع سازی مشتری نهایی را در‌بر‌می‌گیرد. برای مثال فرض کنید یک شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی در وبسایت خود به دنبال تولید محتوای مطلوب است. محتوای تولید‌ شده باید در بیشتر مواقع، به جای قانع‌کردن پزشکان به خرید تجهیزات جدید‌تر، مردم و مراجعین آن‌ها را به سمت استفاده از این دستگاه‌ها می‌کشاند. وقتی مراجع به دنبال مطبی باشد که دارای تکنولوژی مورد‌نظر اوست، خود به خود پزشکان نیز به‌مرور، به سمت خرید این دستگاه‌ها می‌روند که نتیجه آن، فروش بیشتر این دستگاه‌ها از طریق کانال فروش و برند ماست.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها