اورژانس در ایران هوشمند می شود

0
185
اورژانس در ایران هوشمند می شود

ارایه خدمات اورژانسی در ایران قرار است هوشمند شود.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، اورژانس و ارایه خدمات اورژانسی در ایران قرار است با استفاده از تکنولوژی به صورت هوشمند بر سرعت بیافزایند.

هوشمند سازی اورژانس با اپلیکیشن 115

روز گذشته در حاشیه اولین روز از بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ، اورژانس کشور به امضای تفاهم نامه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت. طی این تفاهمنامه قرار شده که مدیریت پرونده الکترونیک و اورژانس برای تبادل اطلاعات آنلاین مردم به اورژانس فراهم می‌شود.

با اجرای این تفاهمنامه، در صورتی که فرد با اورژانس تماس بگیرد، تمام اطلاعات وی به اورژانس منتقل شده و زمان ارائه خدمات پیش‌بیمارستانی و پذیرش اورژانس به حداقل زمان ممکن کاهش می‌یابد. این اطلاعات اولیه، پس از جانمایی فرد تماس‌گیرنده با بیمار و آشنایی اورژانس با وضعیت پرونده سلامت الکترونیک بیمار دریافت می‌شود.

طبق اعلام اورژانس کشور، هدف از انعقاد این تفاهمنامه، همکاری فنی و فرآیندی برای افزایش سطح کیفی خدمات اورژانس و هوشمندسازی ارتباطات پیش‌بیمارستانی و پذیرش بیمارستانی است تا زمان ارائه خدمات اورژانس، به حداقل زمان کاهش یابد.

یادآور می شود، تفاهمنامه همکاری فنی وفرآیندی برای افزایش سطح کیفی خدمات اورژانس و هوشمندسازی ارتباطات پیش‌بیمارستانی وبیمارستانی میان سازمان اورژانس کشور و مرکز مدیریت فناوری اطلاعات وزارت بهداشت امضاء شد.

این در حالی است که پیش از این نیز برخی از خدمات اورژانسی کشور بر پایه خدمات هوشمند تعبیه شده بوده و اورژانس در این باره اعلام کرده که سامانه‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات در اورژانس کشور، عملکردهای موفقی داشته و ما شاهد بیشترین تأثیرگذاری در سامانه‌هایی مانند هدایت و عملیات حوادث غیرمترقبه بودیم.

در این رابطه، اپلیکیشن ۱۱۵ هم‌اکنون قابل نصب روی گوشی‌های موبایل است و این اپلیکیشن امکان دریافت هشدارهای لازم مربوط به حوادث در مسیرها و نیز مباحث مربوط به خودامدادی و دگرامدادی را برای کاربران ارائه می‌کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها