اولین باتری منعطف دنیا معرفی شد: انقلاب در گجتهای پوشیدنی و اینترنت اشیا

0
437
اولین باتری منعطف دنیا معرفی شد: انقلاب در گجتهای پوشیدنی و اینترنت اشیا

در حالی که همه نگاه ها به گوشی های منعطف وعده داده شده بود، شرکتی گوی سبقت را ربود و اولین باتری انعطاف پذیر دنیا با نام J.Flex را معرفی کرد.

این باتری برای استفاده در چه مواردی مناسب است؟

یک شرکت فناوری کره جنوبی به نام Jenax ادعا می کند که این باتری انعطاف پذیر اولین محصول جهان است که به طور کلی سبب تغییر روند ماهیت و شکل گجت های پوشیدنی و اینترنت اشیا و انقلابی در این بخش ها خواهد شد. این باتری که به صورت رسمی با نام J.Flex معرفی شده است، یک باتری منحصر به فرد است که یک روز پیش از آغاز نمایشگاه CES 2019 معرفی شد تا عنوان نخستین باتری انعطاف پذیر دنیا را از آن خود کند. شرکت Jenax از این نمایشگاه بیشترین استفاده را برای نمایش جدیدترین فناوری های خود برده که معرفی این باتری یکی از آنهاست. کاربرد این باتری علاوه بر پوشیدنی ها، در مواردی مانند دستگاه های پزشکی نیز محتمل است و همچنین می توان آن را در تعدادی از محصولات الکترونیکی نیز استفاده کرد که محتمل ترین آنها گوشی های منعطف است و باتری ای که به میزان این گوشی ها انعطاف خواهد داشت.

هزینه های تولید قابل قبول است

این اختراع از این نظر قابل توجه است که در حالی که بسیار انعطاف پذیر است، از سلول های لیتیوم یون استفاده می کند، به این معنی که هزینه های تولید آن نسبت به باتری های سنتی نسبتا قابل قبول است. این یک فاکتور مهم در طراحی گجت هایی است که همیشه به دنبال باتری هایی منظم بودند، اکنون گجت های انعطاف پذیر می توانند به هر شکل و حالتی که باشند از این باتری ها استفاده کنند.اولین باتری منعطف دنیا معرفی شد

ضخامت دستگاه ها با این باتری کم می شود؟

جالب است بدانید که J.Flex باتری انعطاف‌پذیری به ‌شمار می ‌آید و به‌ راحتی قابل خم کردن است. به همین دلیل به تولیدکنندگان لوازم مصرفی الکترونیکی این امکان می‌ دهد که بدون رو به‌ رو ‌شدن با مشکلات فعلی در زمینه‌ باتری، محصولات ‌شان را تولید کنند و نگران شکل و طراحی و ضخامت این باتری ها نباشند. همانطور که می دانید یکی از مشکلات تولیدکنندگان بی ‌شک به ضخامت دستگاه‌ ها مربوط می‌ شود و این باتری انعطاف پذیر به فکر رفع این قبیل مشکلات است.

شرکت هایی مانند سامسونگ، ال جی، هواوی و….  شرکت های مطرحی هستند که خبر از ارائه گوشی های تاشو داده اند و این باتری ها می تواند در این قبیل گوشی ها نیز مورد استفاده قرار گیرد. شرکت Jenax می تواند در این بازار که فعلا رقیبی ندارد یکه بتازد و محصول خود را برای ارائه در محصولات مختلفی به شرکت ها پیشنهاد کند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها