اولین تحرکات خودروسازان ایرانی در سال 98

0
326
اولین تحرکات خودروسازان ایرانی در سال 98

در اولین گام برای اجرای تعهدات خودرویی در سال 98، ایران خودرو دست به فروش فوری زده و سایپا نیز خودروهای از پیش فروخته شده را تحویل می دهد.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، خودروسازان ایرانی در سال 98 قرار است بیش از 97 دست به تولید و اجرای تعهدات پیشین خود بزنند از این رو اولین گام سایپا و ایران خودرو در این زمینه در این روزها برداشته می شود.

بنابراین گزارش، طرح فروش فوری تنظیم بازار در سال ۹۸ از این هفته از سوی ایران خودرو کلید می خورد. زمان دقیق اجرای شرایط فروش فوری، پیش از آغاز، اطلاع رسانی خواهد شد و مشتریان می توانند از طریق سایت فروش اینترنتی به نشانی esale.ikco.irنسبت به ثبت نام اقدام کنند.

این در حالی است که ایران خودرو در اسفند 97 نیز چنین طرحی اجرا کرده بود که به تعدیل قیمت در بازار آزاد کمک شایانی داشت.این طرح اثرات بسیار مطلوبی بر قیمت های بازار گذاشت، به گونه ای که قیمت ها در روزهای پایانی سال به سمت تعادل حرکت و التهاب ایجاد شده توسط دلالان و سودجویان فرونشانده شد و شرایط بازار به ثبات قابل قبولی رسید.

اما رقیب ایران خودرو یعنی سایپا نیز دست به رقابت در زمینه طرح های اجرایی سال 98 زده و در این زمینه براساس بخشنامه جدید سایپا، تحویل دعوتنامه های مرحله نخست تعهدات نقدی بهمن ماه97 این شرکت آغاز شد.

مطابق این بخشنامه خریداران نقدی ساینا ، پراید131، 132 ، 151و تیبا می توانند براساس دعوت نامه های ارسالی محصولات خود را تحویل بگیرند.

در این بخشنامه تأکید شده ، در صورت عدم تکمیل وجه در موعد مقرر، دعوتنامه بعدی با قیمت روز محاسبه و ارسال می شود.

گفتنی است قیمت خودروهای ایرانی در بازار داخلی هفته گذشته با گرانی قابل توجهی روبرو شد و حالا که قیمت ارز نسبتا متعادل شده خودروسازان در تلاش هستند قیمت بازار آزاد خودرو را تعدیل بخشند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها