اولین رم کامپیوتر با سرعت استاندارد 3200 مگاهرتز

0
255
اولین رم کامپیوتر با سرعت استاندارد 3200 مگاهرتز

شرکت Century Micro که یک شرکت ژاپنی مشهور در ساخت مموری و رم است امروز اعلام کرد که قرار است رم هایی از نوع DDR4 ارائه دهد که سرعت آن ها در حالت استاندارد 3200 مگاهرتز است. اما واقعا فرق رم های این شرکت با دیگر رم های بازار که با این سرعت ها ارائه می شوند چیست؟ در حالی که خیلی از شرکت های سازنده رم که مشهور هستند سرعت هایی حتی بیشتر از این رم ها ارائه می دهند یک فرق بزرگ با این رم های جدید Century Micro دارند.

معمولا رم ها با سرعت پایه 2133 مگاهرتز به علت اینکه بیشترین سازگاری را داشته باشند به بازار عرضه می شوند بنابراین برای دستیابی به سرعت بیشتر شما یا باید این کار را به صورت دستی انجام دهید یا حالات XMP (Extreme Memory Profile) / AMP (AMD Memory Profile) را در مادربورد خود فعال کنید تا به سرعت مورد نظرتان دست یابید.

اما رم های Century Micro این عمل را به صورت اتوماتیک ارائه می دهند بنابراین زمانی که شما آن ها را از جعبه در می آورید بلافاصله آماده اجرا شدن با سرعت 3200 مگاهرتز هستند البته تا زمانی که مادربوردی داشته باشید که با این سرعت سازگار باشد.

Century Micro DDR4-3200

این رم های جدید که در 3 نوع به بازار عرضه می شوند با پردازنده های سری جدید رایزن 3000 که قرار است 7 جولای به بازار عرضه شوند کاملا سازگار هستند.

رم های جدید که CD8G-D4U3200H ، CK8GX2-D4U3200H و CK8GX4-D4U3200H نامیده می شوند به ترتیب دارای ظرفیت های 8 ، 16 و 32 گیگابایت هستند و همگی آن ها دارای سرعت 3200 مگاهرتز، زمان بندی مموری CL22-22-22-52 و ولتاژ کاری 1.2 ولت هستند.

با اینکه این رم ها نیاز به تنظیم خاصی ندارند اما تایمینگ های ارائه شده برای این رم ها شما را مجبور می کند برای دستیابی به اعداد بهتر تغییراتی در آن ارائه دهید. خوشبختانه این رم ها همانطور که در بالا گفته شد ولتاژ کاریشان 1.2 ولت است پس با بالا بردن ولتاژ آن ها می توانید مقداری این رم ها را بهینه کنید.

با توجه به گفته شرکت Century Micro این رم ها از چیپ های Micron استفاده خواهند کرد زیرا این سازنده تنها سازنده ای است که چیپ های آن با سرعت استاندارد 3200 مگاهرتز کار می کنند.

این رم ها قرار است در تاریخ 7 جولای در ظرفیت های 8 گیگابایت تا 32 گیگابایت به صورت تک کاناله، دو کاناله و چهارکاناله ارائه شوند و در آینده رم های 16 گیگابایت ارائه خواهند شد. قیمت این رم ها نیز نامشخص است و ممکن است با توجه به فروشنده و منطقه جغرافیایی متغیر باشد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها