اولین قدم‌های مجازی در متاورس

0
116

چرا نایک و آدیداس در حال توسعه کفش‌های مجازی هستند؟ چرا کوکاکولا نوشیدنی “با طعم پیکسل” تولید می‌کند؟ چرا دفاتر، کلاس‌های درس، سالن‌های ورزشی، کنسرت، میادین ورزشی و هر مرکز تفریحی و آموزشی به سمت متاورس حرکت می‌کنند؟ مهم‌تر از همه، چگونه یک شرکت، با هر اندازه و از هر صنعتی، می‌تواند وارد این سفر مجازی شود؟

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، کسب‌وکارهایی که دوست دارند وارد متاورس شوند، باید اقداماتی را انجام دهند که بازتاب اقدامات مشابهی است که یک شرکت در صورت ورود به بازار جدید در دنیای فیزیکی انجام می‌دهد.

از تعریف و تحقیق در بازار گرفته تا تجزیه و تحلیل و ارزیابی فرصت‌ها و ریسک‌ها تا طراحی پنل ورود به بازار تا در نهایت تخصیص و آزادسازی منابع لازم شامل سرمایه و قابلیت‌های سازمانی.

اگر شرکتی علاقه دارد به یک بازار جدید فیزیکی وارد شود؛ باید داده‌های مربوط به مکان‌های مختلف را جمع آوری کند؛ جمعیت مصرف کنندگان را مطالعه می‌کرد و امکان توسعه بیشتر توسط شرکت‌های دیگر در همان مکان را ارزیابی نماید.

هنگامی که یک موقعیت ایده آل شناسایی شد، یک شرکت باید طرح ورود به بازار به وجود آورد تا خطرات، تهدیدها و فرصت‌ها را در کوتاه مدت و بلندمدت مشخص کند.

برای درک تفاوت ورود شرکت‌ها به متاورس با ورود به بازارهای جدید در دنیای واقعی، باید کیفیت‌ها و ویژگی‌هایی را که چنین تمایزاتی را ایجاد می‌کنند را بشناسید.

نوسانات سرمایه گذاری‌های مجازی

هنگامی که یک شرکت در حال ورود به بازار در دنیای واقعی است، داده‌های جغرافیایی، جمعیتی و رفتار مصرف کننده، فرآیند تصمیم گیری را بررسی می کند. در یک فضای مجازی، اطلاعات برای شکل دادن به چنین نتیجه گیری هایی بسیار اندک است.

اگرچه داده‌ها به راحتی از طریق پلتفرم‌های مجازی در دسترس هستند، اما شرکت‌ها باید پذیرای ریسک‌های زیاد باشد.

شرکت‌ها با مراجعه به آژانس‌های املاک مجازی؛ تمایل دارند ریسک سرمایه‌گذاری خود را به حداقل برسانند.

این مشاوره و کمک حرفه‌ای نه تنها امنیت بیشتری را ایجاد می‌کند، بلکه با استفاده، طراحی و تجربه‌ی بیشتر، نگرانی را کاهش داده و فرصت را افزایش می‌دهد.

اگر شرکت ها بتوانند با موفقیت وارد این بازار مجازی شوند؛ به سرعت می‌توانند پیشرفت کنند.

کنسرت‌ها، فیلم‌ها، رویدادهای ورزشی و تجربیات مصرف‌کننده باید تعاملی باشند تا در مقایسه، دنیای واقعی را کسل‌کننده و فاقد امکانات نشان دهد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها