اپتوید با پلی استور گلاویز شد

0
406

کالاسودا – رقیب پلی استور، گوگل را متهم به نقص قوانین ضدترویج (Anti-trust) کرد.

شرکت مارکت برنامه های اندرویدی Aptoid، شکایتی را علیه گوگل به جرم نقض قوانین آنتی تراست یا ضد ترویج با نظارت کمیسیون اروپا تنظیم کر. اپتوید، گوگل را متهم کرد که به طور ناعادلانه ای از ارائه خدماتش بر روی تعدادی از دستگاه های اندرویدی خودداری کرده است و از این جهت رفتار انحصاری از خود نشان می دهد.

مکانیزم های آنتی ویروس که برای سیستم عاملهای گوگل برای تلفن های هوشمند و تبلت ها اجرا می شود، در بعضی مواقع مانع عملکرد برنامه اپتوید می شود و این کار مخالف قانون رقابت کمیسیون اروپا در روند انجام کار است.

اپتوید به طور خاص علیه Google play protect اعتراض خود را مطرح کرده است. این راه حل گوگل برای محافظت از دستگاه های اندرویدی در مقابل برنامه های مخرب بالقوه که هم دانلود شده از طریق بازار دیجیتال و دیگر منابع بود.

این کار سبب شده که کاربران از طریق نوتیفیکیشن های از جانب آنتی ویروس ها اقدام به حذف اپتوید کنند. چرا که این نوتیفیکیشن ها مدام هشدار می دهند که این برنامه می تواند برای دانلود نرم افزارهای مخرب و دیگر برنامه های مورد استفاده قرار گیرد. افرادی هم که هشدار ها را نادیده می‌گیرند پس از چندی نمی‌توانند از برنامه aptoid استفاده کنند. به طور کلی نه گوگل و نه مقامات سیاسی blocهنوز نظری در این خصوص ارائه نکرده اند. این مسئله اندکی پس از این به وجود آمد که کمیسیون اروپا تصمیم گرفت که در مورد پرونده ضدترویج اقداماتی را علیه اندروید گوگل به انجام رسانده بود.

در طول سه سال گذشته، وضع کنندگان قانون در قاره کهن، به بررسی این پرداختند که آیا گوگل از تسلط در فضای تلفن همراه سوء استفاده کرده است تا برنامه ها و اپلیکیشن های خود را با هزینه های مستقیم از راه حل های رقابتی و تحت فشار قرار دادن پیش ببرد.

اپتوید یک فروشگاه مجازی برنامه‌های موبایل برای سیستم‌عامل اندروید است. در حال حاضر بیش از ۶۵۰۰۰۰ برنامه کاربردی، سرگرمی و بازی اندرویدی به رایگان از طریق اپتوید در دسترس است. برخلاف فروشگاه گوگل‌پلی، اپتوید از مدل فروشگاه غیرمتمرکز استفاده می ‌کند که در آن هر کاربر می‌ تواند فروشگاه مخصوص خود را ایجاد کند و برنامه‌های اندرویدی مورد نظر خود را در فروشگاه خود عرضه کند. درآمد حاصل از تبلیغات بین برنامه‌نویس و مالک اپ، ناشر و اپتوید تقسیم می‌شود.

 برای دانلود اپ ‌ها کاربران نیازی به ثبت‌نام در اپتوید ندارند. ایده اولیه اپتوید از APT، یکی از برنامه‌های مدیریت بسته در سیستم‌عامل‌های لینوکس دبیان، الهام گرفته شده است که وقتی کاربر به دنبال برنامه‌ ای خاص می‌گردد، سیستم مدیریت بسته منابع مختلف را جستجو می‌کند. اسم اپتوید از ترکیب دو واژه اپت (پکیج‌منجر دبیان) و اندروید گرفته شده است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید