اپلیکیشن تشخیص چهره فیسبوک خبرساز شد

0
141

خبر وجود یک اپلیکیشن تشخیص چهره در فیسبوک بار دیگر سبب ایجاد نگرانی درباره نقض حریم خصوصی کاربران این شبکه اجتماعی شده است.

به گزارش کالاسودا به نقل از cnet، فیسبوک اعلام کرده این اپلیکیشن فقط قابلیت تشخیص چهره کارمندان این شرکت و همچنین دوستانشان که تشخیص چهره را فعال کرده بودند دارد.

فیسبوک که همیشه به دلیل توجه نکردن به بحث حریم خصوصی مورد آماج حملات قرار می‌گرفت، اعلام کرده که این یک اپلیکیشن داخلی است.

طبق اعلام این شرکت، کارمندان با استفاده از این اپلیکیشن قادر بودند همکاران و دوستانشان را که تشخیص چهره را فعال کرده شناسایی کنند.

وبسایت خبری «بیزنس اینسایدر» نیز گزارش داده بود که این اپلیکیشن بین سال‌های 2015 و 2016 توسعه یافت اما کار بر روی آن از همان زمان متوقف شد.

یک منبع ناشناس نیز اعلام کرده یک نسخه از این اپلیکیشن وجود دارد که در صورت وجود اطلاعات کافی، می‌تواند هر فردی را در شبکه اجتماعی شناسایی کند.

فیسبوک وجود یک برنامه تشخیص چهره را تایید کرده اما اعلام کرده این اپلیکیشن نمی‌تواند تمامی اعضای این شبکه اجتماعی را شناسایی کند.

سخنگوی فیسبوک نیز درباره دلیل چنین قابلیتی گفته: «برای محک زدن تکنولوژی‌های نوین، تیم ما به طور مداوم در حال ساخت برنامه‌هایی است که آن‌ها را ابتدا در سطح داخلی می‌آزماید.»

بیزنس اینسایدر نیز گزارش داده که این برنامه در مراحل نخست بوده است.

با استفاده از این برنامه، کارمندان با گرفتن دوربین تلفن همراه خود در برابر فرد دیگر قادر بودند از نام آن فرد مطلع شوند و چند ثانیه بعد نیز پروفایل آن شخص در فیسبوک نشان داده می‌شد.

این قابلیت از آن جهت نگران کننده است که نشان می‌دهد فیسبوک در حال تهیه قابلیت‌هایی است که ممکن است سبب نقض حریم شخصی کاربران فضای مجازی شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها