اپل با مقامات پلیس همکاری می کند!

0
393

کالاسودا – اپل در حال ساخت یک ابزار آنلاین است که به پلیس اجازه می دهد که درخواست برای نظارت بر داده های کاربران داشته باشد. این مسئله روند فعالیت‌ های نظارتی را سرعت بخشیده و کار را برای این ارگان‌ ها آسان می ‌کند.

شرکت اپل تصمیم گرفته است که یک ابزار آنلاین برای نیروهای پلیس طراحی کند تا به طور رسمی اجازه درخواست نظارت را بر داده های کاربران داشته باشد و یک تیم را برای آموزش پلیس در مورد اطلاعاتی که می توانند و آنچه نمی توانند از گوشی ها بدست آورند را گرد هم آورده است. این اطلاعات در نامه شرکت در روز چهار سپتامبر از جانب کیت آدامز، مشاور عمومی اپل به سنای ایالت متحده در کاخ سفید ارسال شده بود.

طبق این توافقنامه، در حال حاضر نیرو‌های پلیس می ‌توانند از اپل درخواست کنند که اطلاعات برخی کاربران را در اختیار آنها بسپارد تا  بتوانند از این اطلاعات به عنوان مدرک رسمی استفاده کنند. بدین ترتیب وبسایت اپل موجب می ‌شود تصاویر، ویدیو‌ ها یا حتی پیغام‌ ها و ایمیل‌ های یک کاربر به محتویات پرونده‌ی وی اضافه گردد.

این موضوع چالش های زیادی را در ماه های گذشته پشت سر گذرانده و در نهایت اپل با این خواسته موافقت کرده است. اپل می تواند برخی داده های کاربران نظیر داده های ذخیره شده در سرویس آنلاین iCloud خود را در صورت درخواست قانونی و معتبر به مسئولان اجرای قانون دهد.

این شرکت در نامه خود اظهار داشت که سال گذشته 14000 درخواست اجرای قانون برای این مورد داشته است که شامل درخواست های اضطراری خشونت خانگی به شماره 231 بوده است که صرف نظر از روز یا شب بودن زمان وقوع، نیاز به داده هایی در خصوص فرد تماس گیرنده داشته است.

اپل پیش از این همکاری با پلیس در این مورد را از طریق ایمیل دریافت می کرد. اما سخنگوی شرکت تائید کرده است که بر اساس نامه توافقنامه جدید، اپل یک ابزار آنلاین برای مقامات مجری قانون در این زمینه خواهد ساخت که برای ایجاد و پیگیری درخواست ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 اپل در این نامه بیان کرده است که نزدیک به 1000 افسر نظامی مجری قانون در دوره های آموزشی اپل در این زمینه شرکت خواهند کرد. این آموزش پیش از نیز در مقر اپل برگزار می شد، اما اکنون اعلام کرده است که یک دوره آموزشی آنلاین و یک تیم از مربیان این شرکت برای کمک به گسترش این سیستم آنلاین در ادارات کوچکتر به کار گرفته می شوند.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها