اپل برای گشتن کیف کارمندانش پس از پایان شیفت باید پول اضافی بدهد

0
392

دیوان عالی کالیفرنیا به نفع کارمندان اپل که کیف‌هایشان پس از پایان شیفت جستجو می‌شود، رای صادر کرده و به اپل دستور داد بابت اضافه وقتی که از کارمندان گرفته می‌شود، حقوق جداگانه پرداخت کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت، اپل پس از پایان شیفت کارمندان خود به صورت اجباری کیف و محتویات داخل آن را جستجو می‌کند.

در سال 2013 دو تن از کارمندان سابق اپل در فروشگاههای نیویورک و لس آنجلس از این کمپانی شکایت کرده و اعلام کردند هر روز باید 30 دقیقه در صف چک شدن توسط مدیر فروشگاه سرپا بایستند تا معلوم شود وسیله‌ای را احتمالا سرقت نکرده و به خانه نمی‌برند.

طبق قوانین داخلی اپل اگر کسی همکاری نکند، اخراج خواهد شد.

در سال 2015 قاضی منطقه‌ای، ویلیام آلسوپ به نفع اپل رای صادر کرد و اعلام کرد کارمندان مختارند تا حتی کیفی هم با خود به داخل فروشگاه نبرند تا در انتهای روز کاری جستجو نشوند.

پایان همان سال شاکیان به رای اعتراض کرده و شکایت خود را نزد دیوان عالی کالیفرنیا بردند.

و امروز قاضی تانی کانتیل-ساکائوئی ضمن اعلام رای جدید نوشت تحت شرایط زندگی در قرن 21 ادعای اپل قابل ثبوت نبوده و سیاست اپل برای جستجوس کیف کارمندانش مزیتی برای آنها محسوب نمی‌شود.

وی ادعای اپل مبنی بر نیاوردن کیف به فروشگاه را نیز قانونی «اژدهایی»{سخت و بی رحمانه} توصیف کرد و به اپل دستور داد بایت تلف کردن وقت کارمندان برای گشتن کیف اضافه کار بپردازد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها