اپل وسط دعوای مرزی هند و چین گیر افتاد

0
182

در پی بروز مناقشه مرزی میان هند و چین، مقامات در دهلی نو تصمیم گرفته‌اند تا جلوی واردات برخی از اجناس را از چین به کشور خود بگیرند. این وسط اپل نیز قربانی شده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از فون ارنا، محصولات اپل در آمریکا طراحی شده و عمده آنها در چین تولید می‌شود.

از سوی دیگر اپل برای فرار از پرداخت مالیات 100 دلاری به ازای هر آیفون در هند، تولید برخی از گوشی‌های خود را به هند برده و یا در حال انتقال به آنجا است.

اما قطعاتی که به هند وارد می‌شود از سوی کمپانی فاکسکان انجام می‌شود اما هند مانع از ورود آنها شده است.

این موضوع را دو منبع مستقل به رویترز گفتند.{لینک}

هدف هند از ایجاد ممانعت از ورود قطعات اپل به هند سیگنال رسانی به سرمایه‌گذاران خارجی برای فشار بر دول خود برای موضع‌گیری در برابر مناقشه مرزی است.

ظاهرا هند نه تنها بنادر و فرودگاه‌های خود را روی اپل بسته، بسته سیسکو، Dell و فورد نیز در فهرست آمده‌اند.

از سوی دیگر هند دومین بازار بزرگ موبایل در جهان بعد از چین است و به دنبال فشار ترامپ به کمپانی‌های آمریکایی برای خروج از چین، اپل سعی کرده تا برخی از گوشی‌های خود را در هند تولید کند.

اما ظاهرا مقصد اصلی کمپانی‌های آمریکایی ویتنام است و نه هند اما دهلی نو قصد فشار آوردن از طریق بازار موبایل به چین را دارد.

گفتنی است برند چینی شیائومی از محبوب‌ترین برندها در هند بوده که گوشی‌های ارزان با سخت افزار مناسبی را راهی هند کرده و ممکن است سرنوشت این کمپانی در مناقشه مرزی هند و چین در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.

همه چیز به روابط میان آمریکا و چین و جنگ تجاری میان این دو بر می‌گردد.

اولین آیفون ساخت هند مدل SE بود که یکی از دلایل ارزان بودنش نیز همین موضوع است و قرار است SE 2020 نیز در هند اسمبل شود که ارسال قطعات به دلیل مناقشه مرزی به تاخیر می‌افتد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها