اگر بلوتوث اندرویدی خود را آپدیت نکنید، هک می‌شوید

0
851

افرادی که دارای یک دستگاه قدیمی تر اندروید 8 یا 9 هستند، باید در استفاده از بلوتوث محتاط باشند و برای رفع باگ بلوتوث، اندروید خود را به روز کنید.

به گزارش کالاسودا و به نقل از lifehacker، مشکلی که توسط شرکت امنیت سایبری ERNW کشف شد که به هر شخصی که در محدوده دستگاه  اندروید دارای قابلیت بلوتوث است امکان دسترسی به فضای ذخیره دستگاه را می دهد.

هکر قبل از اینکه بتواند به طور کامل از راه دور به فضای داخلی حافظه داخلی دسترسی پیدا کند، باید اطلاعات جزئی دیگری درباره دستگاه – بویژه آدرس  Bluetooth MAC- آن را بداند ، اما همانطور که گزارش اشکال ENRW توضیح می دهد ، تشخیص این کار بسیار ساده است. و هنگامی که آنها وارد شدند، یک مهاجم می تواند به راحتی فایل‌های شخصی را زیر و رو کرده و بدافزار یا سایر نرم افزارهای جاسوسی را روی دستگاه نصب کند بدون اینکه هیچگاه به کاربر هشدار دهد.

بسته امنیتی اندروید که فوریه 2020 منتشر می‌شود، شامل رفع این باگ است، بنابراین اگر می توانید از طریق فرآیند استاندارد سیستم عامل اندرویدی ، این بسته را بارگیری و نصب کنید.

گزارش باگ ENRW همچنین خاطرنشان می کند که نسخه های اندرویدی بالاتر از 8.0 نیز می توانند مستعد آسیب پذیری بلوتوث باشند، اما این نسخه‌ها آزمایش نشده‌اند.

این اشکال در اندروید 10 نیز وجود دارد ، اما نمی‌توان از آن سوء استفاده کرد، بنابراین هیچ خطری نسخه‌های اندروید 10 را تهدید نمی کند (هر چند کاربران اندرویدی 10 نیزباید به روزرسانی امنیتی را نصب کنند ، زیرا این موارد اصلاحات دیگری را نیز شامل می شود).

اگر به دلیل قدیمی بودن اندروید خود، نمی توانید به روزرسانی امنیتی فوریه 2020 را نصب کنید بهترین راه حل برای شما متوقف کردن استفاده از بلوتوث است. این امر باعث می شود که هکرها نتوانند از گوشی شما سوء استفاده کنند ، اگرچه توانایی استفاده از لوازم جانبی بلوتوث دار را نیز غیرفعال می کند. (امیدوارم دستگاه شما هنوز یک جک هدفون 3.5 میلی متری داشته باشد تا حداقل بتوانید با آن آهنگ گوش دهید).

در غیر این صورت باید قابلیت بلوتوث دستگاه‌تان را در صورت امکان خاموش کنید و هر زمان که نخواستید از آن استفاده کنید آن را از طریق نوار وضعیت بالای صفحه خاموش کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها