ایا نصب آپدیت‌ درایور ویندوز 10 ضروری است؟

0
374

در ویندور 10 قابلیت Windows Update لیستی از آپدیت‌ های درایور اختیاری را ارائه می‌دهد؛ اما آن‌ها را نصب نمی‌کند. شما می‌توانید در صورت نیاز آن‌ها را نصب کنید.

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، به طور کلی توصیه می‌کنیم از نصب این آپدیت‌های درایور اختیاری خودداری کنید؛ مگر آمکه به آن نیاز داشته باشید.

آپدیت درایورهای سخت افزاری اختیاری :

اگر مشکلی در بخش سخت افزاری سیستم شما وجود دارد، بهتر است به روزرسانی درایور سخت افزاری موجود را بررسی و نصب کنید. به عنوان مثال، اگر چاپگر شما به درستی کار نمی‌کند؛ درایور چاپگر را جستجو کرده و نصب کنید.

Windows Update به طور خودکار بسیاری از به روز رسانی درایورها را بر روی سیستم شما نصب می‌کند. اما، از اوایل سال 2020، دو نوع آپدیت درایور در ویندوز 10 قرار داده شده است: آپدیت خودکار و اختیاری.

در اکثر موارد، به روزرسانی هایی که به طور خودکار توسط Windows Update انجام می‌شوند به خوبی کار می‌کنند؛ اما در برخی موارد دچار مشکل می‌شوند.

اگر بخش سخت افزاری مانند صدای سیستم، وایفای و یا چاپگر دچار مشکل شده است؛ می‌توانید آپدیت درایور اختیاری را از Windows Update جست و جو کرده و آن را نصب کنید تا ببینید آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.

روش نصب به آپدیت درایور اختیاری

برای یافتن و نصب به روزرسانی های درایور اختیاری در Windows 10، به مسیر Settings > Update & Security > Windows Update  بروید.

روی لینک “View Optional Updates” کلیک کنید. همچنین می‌توانید روی “Check for Updates” کلیک کنید تا لیست به روزرسانی های آپدیت شود.

برای مشاهده به روزرسانی های درایور اختیاری، بخش “Driver Updates” بروید.

اگر Update Driver را نمی‌بینید، هیچ به روزرسانی درایور اختیاری در دسترس نیست.

در اینجا لیستی از آپدیت‌های درایور اختیاری را مشاهده خواهید کرد که در هر کدام، نام سازنده سخت افزار، نوع دستگاه، تاریخ و شماره نسخه ذکر شده است.

برای نصب فقط آنها را بررسی کرده و سپس روی “Download and Install” کلیک کنید.

نکته: هیچ یک از این به روز رسانی‌های درایور اختیاری را نصب نکنید؛ مگر اینکه مشکل خاصی در دستگاه سخت افزاری مشاهده شود.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها