ایجاد بازار بین المللی ایران، روسیه و چین

0
299
ایجاد بازار بین المللی ایران، روسیه و چین

وزیر ارتباطات کشورمان از راه اندازی بازاری بین المللی در حوزه فناوری خبر داد که ایران، روسیه و چین در آن عضویت دارند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در چند روز گذشته در چین حضور یافته بود در اجلاس تابستانی مجمع جهانی اقتصاد شرکت کرد.

او در بخشی از اظهارات خود در این مجمع اعلام کرد که توسعه همکاری‌های بین المللی با چین مد نظر است و برنامه عملیاتی که اکنون پیگیری می‌کنیم ایجاد یک بازار منطقه‌ای است که فعلاً با عضویت ایران، روسیه، ترکیه و جمهوری آذربایجان پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در رابطه با برنامه تعاملات اقتصادی با چین نیز در این حوزه پیگیر هستیم و مذاکرات در جریان است ولی هنوز به نتیجه نرسیده است توافقات کلی در توسعه همکاری‌های اقتصادی وجود دارد اما در جزئیات نیاز به مذاکره و پیگیری بیشتری است که اکنون در جریان است.

این اظهارات وزیر ارتباطات ایران در حالی انجام شده که ایران و جین تلاش دارند در حوزه های مختلف همکاری شان را افزایش دهند و تحریم های آمریکا فرصت مناسبی را برای این دو کشور مهیا کرده تا همکاری های دیجیتالی شان را هم افزایش دهند.

در همین رابطه آذری جهرمی همچنین تاکید کرده که چین پیشرفت قابل توجهی در حوزه فناوری اطلاعات داشته است و جزو کشورهای پیش رو در این زمینه است ما می‌توانیم همکاری مفیدی را در بخش‌های فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد دیجیتال در ایران و منطقه خاورمیانه به صورت دو جانبه و حتی چند جانبه با حضور سایر کشورها پیش ببریم و در این زمینه مذاکراتی هم داشته‌ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شده که همواره ارتباط بین شرکت‌های ایرانی و چینی ارتباط وسیع و گسترده‌ای بوده است و فرصت اقتصاد دیجیتال فرصتی است که برای کشورهای جهان از جمله ایران به وجود آمده است و فضا را برای توسعه همکاری‌ها و سرمایه گذاری‌های مشترک فراهم کرده و این موضوع را هم در مجمع عالی اقتصاد مطرح کردم.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها