ایرانسل و شاتل در ارایه خدمات اینترنتی اول شدند

0
402
ایرانسل و شاتل در ارایه خدمات اینترنتی اول شدند

ایرانسل در میان ارایه دهندگان اینترنت همراه و شاتل در میان ارایه دهندگان اینترنت ثابت رتبه اول ارایه بهترین خدمات را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنتی (اینترنت ثابت و اینترنت همراه) اخیرا مورد انتقاد وزیر ارتباطات قرار گرفته اند و به همین منظور سازمان رگولاتوری دست به ارزیابی خدمات ارایه شده از سوی این شرکت ها زده است.

طبق اعلام این سازمان در 6 ماهه دوم سال 97 این شرکت ها براساس خدماتی که به کاربران خود در خصوص اینترنت ارایه داده اند رتبه بندی شده اند و طبق این ارزیابی، شرکتهای شاتل، آسیاتک، رهام داتک، پیشگامان، صبانت، پارس آنلاین، های وب، فن آوا، مخابرات ایران و حلما گستر به ترتیب رتبه‌های یک تا ده را در حوزه خدمات اینترنت ثابت و شرکتهای ایرانسل و مبین‌نت در حوزه خدمات اینترنت بی‌سیم به ترتیب رتبه اول و دوم را کسب کردند.

این در حالی است که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در میان شرکت های ارایه دهنده اینترنت ثابت، تنها ۱۰ اپراتور تاثیرگذار که دارای بالاترین سهم بازار بودند مورد ارزیابی قرار داده است و طبق اعلام این سازمان اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات در دو بعد مشتری و رگولاتوری ارزیابی شده‌اند که البته شاخصهای بعد مشتری وزن بیشتری دارد. همچنین اپراتورها در بعد مشتری با شاخصهای عملکردی، رضایت مشتری، وضعیت بازار و پشتیبانی مشتری و در بعد رگولاتوری با شاخصهای میزان پایبندی به قوانین و مقررات، تعهدات توسعه و اجرا، تعهدات مالی و ارزیابی‌های ادارات کل تنظیم مقررات مناطق سنجیده شده‌اند.

نکته مهم در بررسی وضعیت و اقدامات انجام شده از سوی شرکت های اپراتور اینترنت این است که رگولاتوری بنا بر تاکیدات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این ارزیابی ها را از این پس ادامه خواهد داد و بازه‌های زمانی ارزیابی اپراتورها را کوتاهتر کرده و ارزیابی‌های بعدی را به صورت فصلی و در بازه زمانی ۳ ماهه انجام می دهد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها