ایربادی که فشارخون کاربر را اندازه‌گیری می‌کند!

0
108

سی نت گزارش داد: شرکت آمریکایی “Valencell” اخیرا موفق به توسعه ایربادهایی شده است که مجهز به حسگرهایی برای تشخیص فشارخون کاربران هستند.

به گزارش کالاسودا وبه نقل از ایسنا، شرکت آمریکایی”Valencell” در جریان نمایشگاه CES ۲۰۲۰ از ایربادهای منحصر به فرد خود رونمایی کرد.

فشار خون بالا در اغلب اوقات علامتی ندارد و بسیاری از مردم برای سالیان زیاد حتی بدون اینکه مطلع باشند مبتلا به این عارضه هستند. فشار خون بالا اگر درمان نشود باعث آسیب به سرخرگ‌ها و اندام‌های حیاتی بدن می‌شود و به همین دلیل به آن قاتل خاموش می‌گویند.

اخیرا یک شرکت در اقدامی جالب موفق به توسعه ایربادهایی شده است که این ایربادها با حسگرهایی که دارند می‌توانند به راحتی فشارخون کاربران را اندازه گیری کنند. این ایربادها مجهز به سیستم تغییرحجم‌سنجی نوری یا فتوپلتیسموگرام(Photoplethysmogram یا PPG) هستند و توسط این سیستم می‌توانند بر ضربان قلب کاربران نظارت کنند. فتوپلتیسموگرام یک تغییرحجم‌سنج به روش نوری است که می‌تواند حجم یک عضو را اندازه‌گیری کند.

شرکت آمریکایی “Valencell” برای توسعه ایربادهای فشار خون خود از بیش از ۱۵ هزار مجموعه داده از حدود پنج هزار فرد در سنین مختلف و اطلاعات ۲۵ درصد از داروهای فشار خون استفاده کرد. این ایرباد تاییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا را دریافت کرده است.

این شرکت عرضه نمونه اولیه ایربادهای خود را از دو فوریه آغاز خواهد کرد تا مراکز بهداشتی آن را تهیه کنند و عملکرد آن را ببینند. این شرکت تاکنون قیمت این محصول را اعلام نکرده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها