ایسوس از سرورهای سازگار با نسل دوم پردازنده های Xeon Scalable رونمایی کرد

0
276

ایسوس یکی از برندهای، حوزه فناوری اطلاعات در تایوان، از سرورها، مادربرد سرورهای و ایستگاه های کاری (Workstation) سازگار با نسل دوم پردازنده های Xeon Scalable رونمایی کرد.

با استناد به قدرت پردازنده های جدید شرکت Intel، در این سرورها عملکرد به طور میانگین حدود 1.33 برابر بهبود یافته و مصرف انرژی و قدرت پردازش هسته ها نسبت به نسل قبلی بهتر شده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از روابط عمومی ایسوس، این برند به عنوان همکار منتخب شرکت Intel،دارای بالاترین عملکرد را از طریق حافظه های Optane™ DC با رشد 88 درصدی سرعت در عملیات مجازی سازی در سرورهای ایسوس می باشد. این میزان بهبود در نرخ عملیات ورودی/خروجی بر واحد ثانیه (IOPS) در مقایسه با درایو های پرسرعت SSD به دست آمده است.

پلتفرم جدید از فناوری درون سازی شده Deep Learning Boost بهره می برد که ظرفیت Deep learning را به طور چشمگیری بهبود می بخشد.

با این فناوری سرورهای ایسوس به عملکردی 3.1  برابر بهتر در مدل های ResNet-50   و SSD VGG-16دست یافته اند که این میزان بالاترین حد ممکن به کارگیری منابع و ظرفیت های این پلتفرم جدید است.

پشتیبانی از 6 کانال حافظه DDR4 2933، فناوری Intel DL Boost و حافظه های Optane™ DC

تمامی سرورهای جدید ایسوس به طور کامل برای استفاده از نسل دوم پردازنده های سری Xeon Scalable اینتل بهینه شده  از فناوری های جدید Intel DL Boost و حافظه های Optane™ DC این شرکت بهره می برند که این امر منجر به بهبود عملکرد در AI (هوش مصنوعی) در سرورهای مبتنی بر GPU مانند سری های ESC8000 و ESC4000،سری  RS720،700،50، 500، مادربردهای مخصوص سرور سری Z11 و مادربرد WS C621 شده است.

با نسل دوم پردازنده های سری Xeon Scalable بهبود عملکرد در Linkpack  به میزان 1.2 برابر، در Steam Traidبه میزان 1.83 برابر و در یادگیری هوش مصنوعی و deep learning به میزان 17 برابر نسبت به نسل قبل رشد داشته است.

در پردازش های دسته ای شامل آنالیز های دیتا بیس ها، شبکه های تحویل محتوا (CDN) و پردازش های حجیم و سنگین با عملکرد بالا (HPC) سرورهای ایسوس با آخرین فناوری حافظه های Optane™ DC اینتل سازگار هستند که بار کاری سنگین را سریعتر و بهتر به منظور سرویس دهی بهینه برای ماشین های مجازی فراهم می کنند.

فناوری ویژه Thermal Radar

ایسوس آخرین نسل فناوری Thermal Radar 2.0 را برای کنترل همه جانبه مشکلات دمایی در نسل دوم پردازنده Xeon Scalable اینتل به خدمت گرفته که به طور خلاقانه مدیریت چندگانه نواحی دارای فن ، قرار دادن سنسورهای ویژه در همه قسمت ها ، مدیریت بخش به بخش دمای آنها و میزان جریان هوا را به طور جداگانه مدیریت کرده که این عمل منجر به بهبود مصرف انرژی و استفاده از توانایی کامل فن ها گردیده است.

همچنین طراحی نواحی چندگانه فن ها، امکان استفاده از نمودار منحنی متفاوت در جای جای سرور را در دسترس قرار داده که این عمل علاوه بر کاهش زمان و هزینه ها، پایداری دمایی سیستم را کامل کرده و دوام و بهینه بودن دمایی را در سرور مهیا کرده است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها