ایلان ماسک: خطر مردن در اثر تصادف بیشتر از کروناست

0
983

ایلان ماسک با به زیر سوال بردن تهدید ویروس همه گیر این روزها یعنی کرونا، به کارمندان خود گفته است که تصادفات رانندگی خطر بیشتری نسبت به این ویروس دارد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از ورج، ماسک یادداشتی برای کارمندان شرکت اسپیس ایکس که خطرات ویروس کووید – 19 را به سخره گرفته‌ بودند ارسال کرد.

در این نامه الکترونیکی آمده است که خطرات مردن در اثر تصادفات رانندگی به مراتب بیشتر از کرونا ویروس است. او همچنین گفت بر اساس شواهد و مدارکی که در مورد این ویروس به دست آمده است، فکر نمی‌کند که تعداد درگیر شده‌ها بیش از 100 نفر باشد. این ایمیل پس از توئیت جنجال برانگیز این مدیر ارسال شد که در ان ترس از ویروس کرونا را بی معنی و احمقانه توصیف کرده بود!

اما نظرات ماسک در مورد این ویروس اپیدمی با مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا و سازمان بهداشت جهانی مغایرت دارد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی اوایل این هفته کرونا ویروس را یک بیماری همه گیر اعلام کرد.

اما تصادفات رانندگی یک عفونت ویروسی نیست و گسترش نمی‌یابد و کارشناسان بهداشتی می‌گویند این اظهارات ماسک هم متمایز و هم خطرناک است.

مقامات بهداشتی تخمین می‌زنند که در یک سناریوی بدترین حالت، بین 160 تا 214 میلیون آمریکایی طی هفته‌ها و ماه‌های آینده به این ویروس مبتلا شوند. از بین این افراد آلوده 1.7 میلیون نفر جان خود را از دست می‌دهند.

علاوه بر این ده‌ها میلیون نفر به خدمات پزشکی و بستری نیاز دارند، وضعیتی که ممکن است سیستم‌های درمانی کشور را تحت الشعاع قرار دهد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها