چگونه اینترنت کامپیوتر خود را از طریق وای فای به موبایل متصل کنیم؟

0
821
چگونه اینترنت کامپیوتر خود را از طریق وای فای به موبایل متصل کنیم؟

بسیاری از مواقع پیش آمده که برای اتصال به اینترنت با مشکلاتی رو به رو می شویم و رمز عبور اینترنت نیز در اختیارمان قرار ندارد. در سیستم عامل های قدیمی مایکروسافت به راحتی می توانستیم به رمز عبور دسترسی پیدا کنیم اما در ویندوز 10 شرایط کمی متفاوت است و دسترسی به این رمز به سادگی امکان پذیر نیست. در این بخش قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که چگونه اینترنت کامپیوتر خود را از طریق وای فای  به موبایل متصل کنیم. این بررسی همانطور که بیان شد در ویندوز 10 صورت می گیرد.

نحوه اتصال موبایل به اینترنت کامپیوتر شخصی بسیار ساده است و با چند مرحله به راحتی می توان اینترنت موجود را به اشتراک گذاشت. در مرحله اول باید گزینه استارت را انتخاب کرده و سپس گزینه چرخ دنده یا همان تنظیمات را کلیک کنیم. پس از باز شدن بخش تنظیمات به سراغ Network And Internet می رویم. در این بخش تنظیمات مربوط به اتصال اینترنت کامپیوتر خود را از طریق وای فای  به موبایل وجود دارد.

 

چگونه اینترنت کامپیوتر خود را از طریق وای فای  به موبایل متصل کنیم

 

پس از انتخاب این بخش گزینه های متنوعی در اختیارمان قرار می گیرد باید گزینه Mobile Hotspot را انتخاب کنیم. در این بخش باید گزینه اول را فعال کنیم. کمی پایین تر از این بخش و پس از فعال کردن این گزینه نام شبکه و رمز عبور آن در اختیار کاربران قرار می گیرد.

حال نوبت به برقراری اتصال از طرف گوشی هوشمند است و باید به سراغ گوشی موبایل خود رفته، وای فای را روش کنیم و در این بخش نام شبکه ای که در بخش هات اسپات مشخص شده بود را می توانیم رویت کنیم. پس از وارد کردن رمز عبور می توانیم از اتصال اینترنت کامپیوتر خود را از طریق وای فای  به موبایل بهره مند شویم.

برای پاسخ به سوال  چگونه اینترنت کامپیوتر خود را از طریق وای فای  به موبایل متصل کنیم روش دیگری نیز وجود دارد که به نظر کمی سخت تر از روش اول است. در ادامه این بخش به آن نیز می پردازیم.

در ابتدا باید مطمئن شوید که اینترنت وای فای شما وصل است و برای اطمینان از این بخش در بخش جستجوی ویندوز Command Prompt را جستجو می کنیم. در این بخش گزینه netsh wlan show drivers را تایپ می کنیم  اگر پیغامی برای شما ارسال شد در مورد عدم اتصال به اینترنت وای فای باید مودم خود را بررسی کنید.

پس از این مرحله باید نرم افزار  Connectify را نصب کنید. این نرم افزار در وب سایت https://www.connectify.me/ وجود دارد و به صورت رایگان می توانیم به نرم افزار یاد شده دسترسی پیدا کنیم.

پس از نصب این نرم افزار یک بار سیستم عامل شما ریستارت می شود و اگر نرم افزار نصب شده به صورت خودکار روی صفحه نمایش اجرا نشد روی آیکون آن دو بار کلیک کنید.

پس از اجرای این نرم افزار گزینه Try It More را در داخل نرم افزار باید انتخاب کنید و در بخش وای فای هات اسپات اطلاعات شبکه شما و یک رمز پیشنهادی در اختیارتان قرار می گیرد. در این بخش می توانید به راحتی رمز عبور هات اسپات خود را تغییر دهید و گزینه Start Hotspot را انتخاب کنید.پس از این بخش برقراری ارتباط آغاز می شود و شما می توانید به گوشی هوشمند خود مراجعه کنید.

چگونه اینترنت کامپیوتر خود را از طریق وای فای  به موبایل متصل کنیم

در این بخش گزینه وای فای را انتخاب کرده و شبکه اینترنت خود که در بخش قبل نمایش داده شده بود را انتخاب کنید. حال پس از وارد کردن رمز عبور خود می توانید به اینترنت کامپیوتر شخصی خود دسترسی پیدا کنید. توجه داشته باشید که اگر یک بار به هات اسپات متصل شوید و سپس آن را غیر فعال کرده و رمز هات اسپات را تغیییر دهید باید گزینه فراموشی یا همان Forgot را انتخاب کرده و رمز را دوباره وارد نمایید.

به طور کلی این دو روش بیان شده متداول ترین روش برای ها پاسخ به سوال چگونه اینترنت کامپیوتر خود را از طریق وای فای  به موبایل متصل کنیم به شمار می رود و کمتر از چند دقیقه می توانید به اینترنت مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید : چطور مشکل اتصال لپ تاپ به وای فای را برطرف کنم؟

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها