اینتل و بایدو برای هوشمندی بیشتر خودروها تیم شدند

0
345

کالاسودا – شرکت اینتل و غول تکنولوژی چینی بایدو برای افزایش هوشمندی و امنیت بیشتر خودروهای خودران با یکدیگر همکاری می‌کنند.

دو عدد از بزرگترین نام های در حوزه خودروهای خودران با یکدیگر تشکیل تیم دادند.

 اینتل و بایدو طی توافقنامه ای اعلام کردند که بایدو باید این تکنولوژی را  اتخاذ کند و برنامه های خود برای خودروهای خودران از سیستم موبایلی اینتل به عنوان بخشی از برنامه خودروهای خودران منطبق سازد.

بر اساس این موافقتنامه، بایدو باید مدل امنیت حساس به مسئولیت پذیری (RSS) را در دو پروژه خودروی خودران منبع باز اپولو و اپولو پیلوت تجاری رعایت کنید. بایدو همچنین از مجموعه سخت افزار Mobileye’s Surround Computer Vision Kit به عنوان بخشی از سیستم رانندگی مستقل استفاده خواهد کرد که چین عرضه می‌شود.

این سیستم در سال ۲۰۱۷ برای خودروهای خودران با آنچه اینتل آن را مفهوم انسان محور به معنای رانندگی با خیال راحت است، طراحی شده است و مفاهیمی مانند نگهداری فاصله امن با خودروی جلویی از راه دور و درک درست از راه پیش رو در ان گنجانده شده است.

 هدف این همکاری نیز، ایجاد یک تعریف استاندارد از امنیت خودرو با مجموعه ای پروتکل هاست که سیستم های خودران توسط آن بتوانند میزان امنیت را بسنجند. اینتل و بایدو با یکدیگر بر این مسئله همکاری می کنند که RSS را در سبک خودرو سازی چینی و شرایط جاده ها اعمال کنند.

در قسمت سخت افزاری، بایدو همچنین باید از کیت های کامپیوتری Mobileye’s Surround اینتل استفاده کند. این کیت شامل ۱۲ دوربین است که در اطراف خودرو است، به علاوه نرم افزار کامپیوتری خود موبایلی که خواندن و تفسیر تصاویر، به خودرو تصویری کامل از محیط اطراف می دهد تا آن را بررسی کند.

بایدو که به عنوان غول جستجوی چین شناخته می شود، اخیراً در حال توسعه تکنولوژی خودروهای خودران است که دو هدف عمده را پیگیری می‌کند: اول پروژه آپولو که یک سیستم منبع باز است که بایدو ادعا می‌کند آن را برای بیش از ۵۰ شرکت شامل شرکتهای فورد و دایملر ، بخش هایی از مرسدس بنز و … توسعه داده است. همچنین بایدو در حال توسعه سیستم مالکیت خاص خود برای بازار تجاری تحت کد اپولو پیلوت است. این شرکت از نام آپولو برای برنامه خودروهای خودران استفاده می‌کند که اشاره به ماموریت آپولو ی ناسا در سفر به ماه دارد. بایدو اعتقاد دارد که توسعه خودروهای خودران یک کار چالشی و زمان گیر است.

پلتفرم آپولو، در واقع یک اکوسیستم قابل اعتماد، امن و منبع باز اکوسیستم خودروهای خودران است که در آوریل ۲۰۱۷ معرفی شد و طی چند ماه گذشته با ۱۱۶ شرکت در حال همکاری است که از جمله آنها میتوان انویدیا، رنساس، NXP و اخیراً اینتل را نام برد. اینم سیستم در واقع راهکارهایی برای پشتیبانی از پارک خودرو، مینی بوس های خودران و میکرو خودروهای خودران دارد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید