اینستاگرام ؛ راهی برای صمیمی شدن یا دور زدن فیلترها ؟!

0
352
اینستاگرام ؛ راهی برای صمیمی شدن یا دور زدن فیلترها ؟!|کالاسودا

اینستاگرام ؛ راهی برای صمیمی شدن یا دور زدن فیلترها ؟!|کالاسوداکالاسودا_قابلیت جدید اینستاگرام که به کاربران امکان ارسال استوری های زنده را به شکل دایرکت می دهد، بسیار م.حبوب شده است. اما آیا این قابلیت به دنبال دور زدن تحریم ها است ؟

طی روزهای گذشته یک قابلیت جدید به اینستاگرام اضافه شد . قابلیتی که به اعتقاد برخی از افراد به تقلید از بخش استوری تقلید از اسنپ چت راه اندازی شده است .

گرچه باید بپذیریم نرخم محبوبیت اینستاگرام در بین کاربران به مراتب افزون تر است.این روزها هر جا که باشیم افرادی را میبینیم که تلفن همراه در دست در حال ثبت وقایع روزانه به شکل لایو هستند . نوعی وقایع نگاری شخصی که می تاند در حکم یک دفترچه خاطرات الکترونیک و تصویری نیز باشد .

اما یکی از محدودیت های سیستم لایو ایسنتاگرام عدم دسترسی به ویدئوهای زنده ای بود که عمرشان از ۲۴ ساعت فراتر می رفت . بنابراین اینستاگرام قابلیت ذخیره سازی را به کاربران هدیه داد تا آن ها ضمن انتشار تصاویر ، امکان ذخیره سازی را نیز در دسترس داشته باشند .

اما قابلیت جدیدتر اینستاگرام، یعنی قابلیت ذخیره سازی استوری ها و سپس ارسال آن ها در دایرکت، موضوعی است که توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است .

البته باید این موضوع را در نظر داشته باشید دیگران نیز مانند شما فقط ۲۴ ساعت برای مشاهده استوری زمان دارند و پس از آن تصویر حذف می شود. نکته ای دیگر این است که استوری فردی که صفحه اش خصوصی سازی شده است را فقط برای کسانی می توانید ارسال کنید که جزو دنبال کنندگان او باشند در غیر این صورت استوری نمایش داده نمی شود.

اما یک خبر تایید نشده والبته معنادار که در مورد این قابلیت مطرح است، به وضعیت دور زدن فیلترها باز می گردد. درواقع گرچه بخش هایی از اینستاگرام  به شکل هوشمند مورد فیلترینگ قرار دارند  اما افزونه لایو در ایسنتاگرام تا حد زیادی به لحظه وابسته است و در نتیجه در صورت ذخیره سازی در دایرکت می توان برخی محتواها را به شکلی ذخیره کرد که از فیلترینگ مصون بمانند.

گرچه این موضوع (دور زدن فیلترینگ )نوعی گمانه تایید نشده است . اما می توان انتظار داشت برخی صفحات که محتواهایی نامناسب منتشر می کنند با تکیه بر همین تاکتیک و از طرق دایرکت به انتشار مواردی بپردازند که در حالت عادی امکان پذ یر نیست .

اکنون باید دید در صورت صحت این موضوع راهکار لازم برای حل مشکل چیست .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها