این دستگاه هوشمند اختلال وسواس را درمان می کند

0
2083

کالاسودا_اداره غذا و داروی آمریکا با فروش دستگاهی خاص موافقت کرده که می‌تواند به درمان افراد وسواسی کمک کند، این دستگاه مناسب افرادی است که روش‌های درمانی عادی بر روی آنها موفق نبوده است.

درمان افراد وسواسی تسهیل می شود

اداره غذا و داروی آمریکا با فروش دستگاه خاصی موافقت کرده که می تواند به درمان افراد وسواسی کمک کند. این دستگاه مناسب افرادی است که روش های درمانی عادی روی آنها جواب نداده.

این دستگاه به طور خاص برای درمان طیفی از بیماری های مرتبط با وسواس فکری و عملی ساخته شده است. اختلال وسواس فکری یا عملی که به OCD مشهور است یک اختلال اضطرابی مزمن است که با اشتغال ذهنی مفرط درمورد نظم و ترتیب و امور جزئی و همچنین کمال‌طلبی همراه  می شود. گاهی شدت این بیماری تا حدی پیش می رود که  به از دست دادن انعطاف‌پذیری، صراحت و کارایی منجر می شود.

  هدف این دستگاه چیست؟

این دستگاه با عنوان کامل «Deep Transcranial Magnetic Stimulation System » توسط شرکت برینز وی ساخته شده . دستگاه مذکور، با شبیه سازی جریان های مغناطیسی مغز و بررسی آنها تلاش می کند به مداوای افراد وسواسی و به خصوص کاهش عوارض این نوع وسواس های شدید مانند افسردگی و سردرد کمک کند.

این دستگاه با ایجاد میدان های مغناطیسی مشابه با میدان های مغناطیسی ایجاد شده توسط سلول های عصبی مغز این وظیفه را انجام می دهد و نمونه ای اولیه از آن که ده سال قبل تولید و  در سال ۲۰۱۳ به روزرسانی شد. دستگاهی که برای کاهش افسردگی مورد استفاده قرار می گیرد.

  آیا بازخورد این دستگاه مثبت بود؟

تایید نهایی این دستگاه برای عرضه به بازار بعد از انجام آزمایشاتی روی ۱۰۰ بیمار صورت گرفته که در نهایت عملکرد دستگاه مذکور روی ۳۸ درصد از بیماران مثبت بوده،. گفتنی است درمانی های سنتی و عادی روی بیماران وسواسی در ۴۰ تا ۶۰ درصد از موارد چندان موثر نیست.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید