این لباس هوشمند زردی نوزادان را درمان می‌کند

0
973

کالاسودا_گروهی از پژوهشگران موفق به تولید نوعی لباس هوشمند برای نوزدان شده اند که می تواند زردی نوزادان را درمان کند.
درواقع، توسعه یکپارچه نورانی جدید شده‌اند که می‌تواند برای تولید لباس‌خواب نوزاد استفاده شود و کودکان مبتلا به زردی را در نور احاطه کند.
آزمایشگاه علوم و تکنولوژی مواد فدرال سوئیس موفق به طراحی لباس خوابهای نورانی شده که با فیبرهای نوری بافته‌شده و جایگزینی برای درمانهای موسوم به زردی است؛ در نتیجه کودکانی که از این طریق تحت درمان قرار می‌گیرند، نیازی به ماسک ندارند و در آغوش والدینشان مراحل درمان را طی می‌کنند.

پژوهشگران حاضر در این آزمایشگاه با هدف درمان نوزادان مبتلا به زردی موفق به ساخت آزمایشگاهی با عنوان منسوجات و غشاهای زیست تقلید EMPA شدند که هدف این آزمایشگاه تولید و توسعه مواد و سیستمها برای محافظت و مطلوب‌سازی بدن انسان است.
تمرکز اصلی در این پژوهشکده روی تحلیل عکس‌العملهای پوست انسان نسبت به مواد و همچنین بهینه‌سازی حفاظت و ارگونومی سیستمها وجود دارد.
قسمت مدلهای پوستی EMPA این آزمایشگاه جایگزینی برای آزمایش بر روی پوست انسان است؛ یعنی با مدل‌سازی پوست از روی پوست انسان، آزمایشهای مربوط را روی نمونه‌های ساخته‌شده انجام می‌دهند.
دواقع پژوهشگران قسمت منسوجات و زیست تقلید در EMPA که تحت مدیریت لوسیانو بولسل اداره می‌شود، به‌طور قابل‌توجهی به بهبود روشهای درمانی نه‌چندان مناسب برای کودکان، از طریق ترکیب درمان با نیازهای نوزادان پرداخته‌اند؛ تیم مذکور لباسهای درخشانی برای نوزادان طراحی کرده است که درمان را به یک تجربه خوب تبدیل می‌کند.
به نظر می رسد،چیزی که می‌تواند کودکان را از آنکوباتورها ترخیص کند، بافتی نرم و لطیف همراه با نقاط نوری آبی‌رنگ است که درمان ایمن‌تر را مقدور می‌سازد.
کودکانی که بعد از تولد از بیماری زردی رنج می‌برند، اغلب با تابش امواج با طول‌موج کوتاه بهبود می‌یابند؛ بنابراین باید در آنکاباتور نگهداری شوند و برای جلوگیری از آسیب دیدن چشم آنها، ماسکی بر روی چشمانشان قرار می‌دهند.

زردی نوزاد یک پدیده شایع است زیرا متابولیسم نوزادان معمولاً در چند روز اول پس از تولد به‌اندازه کافی مقاوم نیست؛ امروزه پرتو درمانی به موقع در آنکاباتور، می‌تواند مشکلات ناشی از زردی را برطرف کند.

در حال حاضر آزمایشگاه علوم و تکنولوژی مواد فدرال سوئیس EMPA لباس خوابهای نورانی تولید می‌کند که با فیبرهای نوری بافته‌شده و جایگزینی برای درمانهای موسوم است؛ درنتیجه کودکانی که از این طریق تحت درمان قرار می‌گیرند، نیازی به ماسک ندارند و در آغوش والدینشان مراحل درمان را طی می‌کنند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید