این ماگ هوشمند، قهوه را آماده سرو می کند

0
1147

کالاسودا در دنیای پر مشغله امروزی که افراد به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته در حال تکاپو هستند، بسیاری حتی وقت منتظر ماندن برای سرد شدن قهوه شان را ندارند.

شرکت kickstarter این امر را برای افراد پر مشغله ممکن کرده است. افرادی که کمپین جدید این شرکت را مشاهده کرده اند، در مورد ماگ هوشمند جدید آن به نام Yi-One بسیار هیجان زده اند. این ماگ می تواند دمای قهوه شما را تنظیم کند. هنگامی که این ماگ هوشمند قهوه تان را آماده می کند، 200 درجه فارنهایت گرما دارد، اما اگر بخواهید که زودتر آن را میل کنید، می توانید با کمک تنظیمات در کمتر از سه ثانیه دمای آن را 150 درجه کمتر کنید تا منتظر خنک شدن آن نمانید.

یان مینگ ون، مدیر اجرایی ثبت اختراعات بین المللی در مورد این دستگاه می گوید: «این تکنولوژی ثابت شده و ساده است. یک دیواره دو جداره خلأ در این لیوان وجود دارد که متصل به مبدل حرارتی است و با یک لایه عایق بندی شده که سوراخی در مرکز آن قرار دارد تا نوشیدنی را به مدت طولانی تری گرم یا خنک نگهدارد. از این سوراخ ها برای عبور جریان قهوه استفاده می شود. فلز متعادل کننده دما از این حفره به سرعت به میزان 20 تا 30 سانتی متر مربع مایع را گرم می کند و در ظرف سه ثانیه مایع را به میزانی که می خواهید خنک می کند.»

ون به یک داستان آشنا اشاره کرده و می گوید: «ایده این کار را از داستان یک خبرنگار گرفته که نمی توانست در مقابل عطر قهوه مقاومت کند، اما به دلیل داغ بودن نمی توانست آن را بچشد. او گفته بود که چند قاشق سوپ خوری برای این کار استفاده می کرد تا بتواند قهوه داغ را جرعه جرعه با قاشق بنوشد که این کار نیز سبب می شد دهانش بسوزد یا روی لباس و صندلی اش بریزد. خوردن قهوه داغ در لیوان در حال حرکت نیز همیشه یک مشکل اجتناب ناپذیر برای او تلقی می شد.»

ون توانسته این مشکل را حل کند و ماگ هوشمند Yi- one را برای این کار طراحی کرده است. وی پیش از اینکه این محصول را برای عموم خریداران در دسترس قرار دهد، آن را به صورت آزمایشی در اختیارشان قرار خواهد داد. قیمت این ماگ هوشمند از 79 دلار آغاز می شود. اگر بخواهید یکی از این ماگ ها را پیش خرید کنید، می توانید به صفحه پروژه این ماگ در سایت kickstarter رجوع کنید. لازم به ذکر است که عرضه رسمی آن برای اوایل سال 2019 برنامه ریزی شده است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید