این وای فای غیر قابل هک است!

0
532

کالاسودا – استاندارد جدیدی از وای فای به نام WPA3 Wi-Fi در حال طراحی است که با رعایت نکات امنیتی، خطر هک شدن را به صفر رسانده است.

این استاندارد جدید به منظور امن تر کردن ارتباطات وای فای ایجاد شده و نام WPA3 را به خود گرفته است.

بدین ترتیب در آینده ای نزدیک این جریان وای فای جدید برای حفاظت قوی تر از داده هایی که بین کامپیوتر یا موبایل شما  یا دیگر دستگاه های خانگی رد و بدل می‌شود حفاظت می‌کند. همچنین امنیت در شبکه های وای فای در محل کار نیز با تغییر روش بی سیم در شبکه های سازمانی به این روش افزایش می یابد.

مشارکت شرکتهای فناوری که از پروتکل وای فای استفاده می‌کنند، نیز می‌تواند سبب تقویت امنیت این شبکه ها شود. برخی از این ویژگی این استاندارد جدید در اوایل سال ۲۰۱۸ اعلام شده بود. روز دوشنبه سازمان مرتبط اعلام کرد که این پروتکل به مراحل نهایی اماده سازی خود رسیده است.

وای فای واژه ای است که همگان را به یاد اینترنت شناور در هوا می اندازد، اما اینترنت حساس نیز در اطلاعات وای فای به همین میزان شناور است و هر فردی می‌تواند با هک کردن به این اتصالات دسترسی داشته باشد.

برای بهبود امنیت کاربران وای فای، پروتکل جدید برای اجرای حملات اینتی و هک کردن در شبکه بی سیم بسیار مشکل و غیر قابل هک خواهد شد. بسیاری از حملات بر مبنی حدس پسورد است و به هکرها اجازه می‌دهد که حدس های بی پایان خود را در مورد آنچه رمز عبور وای فای شماست، وارد کنند. این کار اغلب وابسته به نرم افزارهای حرفه ای است که ترکیبی از کاراکترها، کلمات و حتی کلمات کلیدی مورد نظر کاربر مانند نام او را برای شکستن پسورد و استفاده از اینترنت وای فای او به کار می‌گیرند.

استاندارد WPA3 در روترهای جدید توسط اتحادیه وای فای مورد تائید قرار گرفته است و برای فروشندگان شخصی این پروتکل با به روز رسانی نرم افزار نصب می‌گردد. این استاندارد در واقع جایگزین WPA2 است که برای اولین بار ۱۴ سال پیش یعنی سال ۲۰۰۴ معرفی شد. مشکلات امنیتی در WPA2 در آن زمان وجود داشت و نخواسته به ما یادآوری می‌کرد که این اتصالات می‌تواند نا امن باشد.

اخیرا محققان نقصی به نام KRACK را شناسایی کردند که طی آن فرد مهاجم می‌تواند بدون اینکه یک رمز عبور را وارد کند، به ترافیک اینترنت دیگران دسترسی داشته باشد. تولیدکنندگان دستگاه های وای فای نیز به این مشکل برخورده بودند و اتحادیه WiFi نیاز به روترهای جدیدی داشت که آسیب پذیری کمتری داشته باشند.

با طراحی WPA3 تولیدکنندگانی همانند سیسکو از این پروتکل حمایت کردند و خواستار اجرایی شدن آن در محصولات جاری خود شدند. همچنین انها به دنبال راهی برای اپدیت محصولات قبلی خود و اتصال ان از وای فای به این اینترنت امن هستند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید