ایکس باکس سری ایکس قوی‌تر از PS5 خواهد بود؟

0
930

هنوز چند ماه زمان به رونمایی کنسول‌های نسل بعدی باقی مانده است. با این وجود اخبار متفاوت در مورد کنسول های جدید ایکس باکس و پلی استیشن لحظه ای متوقف نمیشود و هر بار جزئیاتی را از این کنسول ها می شنویم. به تازگی نیز شایعات بیان کردند که پردازنده گرافیکی ایکس باکس سری ایکس قویتر از PS5 خواهد بود.

به گزارش کالاسودا و به نقل از zdnet، ‌با توجه به شایعه جدیدی که منتشر شده است، به نظر می‌رسد که مشخصات فنی کنسول جدید مایکروسافت شامل پردازنده گرافیکی در مقایسه با دستگاه جدید سونی برتری داشته باشد.

وبسایت Eurogamer برخی از مشخصات ایکس باکس سری ایکس بعدی و PS5 را با هم مقایسه کرده و تفاوت برجسته آنها را در GPU یا پردازنده گرافیکی می داند.

گفته می‌شود که پلتفرم جدید مایکروسافت با پیکربندی ای معادل کارایی یک دستگاه PC و همراه با 65 واحد محاسباتی Navi GPU عرضه خواهد شد، در حالی که این رقم برای ps5 تنها 36 واحد است.

اگر این شایعات به حقیقت بپیوندد، به این معنی است که مایکروسافت روش تهاجمی تری را نسبت به نسل فعلی کنسول ها برای کنار زدن رقیب خود اتخاذ کرده است. ایکس باکس‌های جدید می تواند به حمایت تیم های توسعه ای سطح بالا مانند استودیوهای مختلفی همچون obsidian، 343و … وابسته باشد.

به نظر می رسد که این کل کل بین مایکروسافت و سونی فعلا در مراحل ابتدایی است. در Xbox Series X و PlayStation 5 هنوز چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد و مطمئناً طی چند ماه آینده ، جزئیات جدیدتری در مورد کنسول نسل بعدی آنها خواهید شنید. به نظر شما سری X می تواند واقعاً قدرتمندتر از PS5 باشد یا خیر؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها