مانور تسلا روی قدرت باتری خودروهای الکتریکی با خرید کارخانه Maxwell

0
744
باتری خودروهای الکتریکی تسلا

باتری ها بخش جدایی ناپذیری از تجارت تسلا هستند و این شرکت همیشه به دنبال بهبود خود در این زمینه بوده است. امروز تسلا اعلام کرد که شرکت فناوری باتری سازی Maxwell را خریداری کرده است. این شرکت که مقر آن در سن دیه گوست به قیمت 4.75 دلار به ازای هر سهم خریداری شده است و ارزش آن به 218 میلیون دلار می رسد.

چرا شرکت Maxwell انتخاب شد؟

شرکت ماکسول در این خصوص می گوید که این شرکت در حال حاضر مجوزهای هیئت مدیره برای معامله را دریافت کرده است و باید فرایند ادغام را تا سه ماهه دوم سال جاری نهایی کند. هنوز مشخص نیست که چرا تسلا شرکت ماکسول را برای این خرید انتخاب کرده است. آنها در هنگام قرارداد اعلام کرده بودند که به دنبال شرکتی با نیروهای بالقوه هستند که برای کسب و کار مناسب باشد و گامی در جهت ماموریت تسلا برای تسریع انتقال انرژی پایدار در سراسر دنیا بردارد.

احتمالا تسلا این شرکت را برای ذخیره انرژی باتری و تکنولوژی انتقال انرژی خریداری کرده است، چیزی که از زمان تولید کارخانه ماکسول در سال 1965 به انجام رسیده بود. فناوری این شرکت می تواند تسلا را قادر به تولید باتری هایی کند که نه تنها می توانند انرژی بیشتری داشته باشند، بلکه ماندگاری آنها نیز بیشتر است. این موضوع به خودروهای تسلا کمک می کند تا در مسافت های بیشتری نیاز به شارژ مجدد داشته باشند.

باتری خودروهای الکتریکی

فناوری جدید شرکت ماکسول چه بود؟

ماکسول در ماه ژانویه اعلام کرد که فناوری الکترود خشک یا Dry Electode را توسعه داده و حق امتیاز ان را به ثبت رسانده است. این موضوع می تواند به طور قابل توجهی به هزینه های رانندگان در خصوص شارژ و تعویض باتری کمک کند و به طور کلی هزینه های باتری وسایل نقلیه را کاهش دهد. ماکسول ادعا کرده است که این تکنولوژی ظرف 6 ماه آینده فراگیر خواهد شد.

کارخانه گیگافکتوری تسلا چطور جایی است؟

جالب است بدانید که خود باتری خودرو‌های تسلا در کارخانه‌ گیگافکتوری واقع در ایالت نوادا ساخته می ‌شوند. تسلا همچنین در این واحد به تولید واحد‌های محرک خودرو و سلول‌ های خورشیدی خانگی برای بخش تولید انرژی ‌های پاک نیز نظر دارد. این کارخانه بزرگترین کارخانه جهان است و نام گیگا که ایلان ماسک روی آن گذاشته است، دلالت بر همین بزرگ بودن دارد. این کارخانه قرار است تا باتری‌‌ های مورد نیاز خودروهای تسلای مدل 3 را تولید نماید، مدلی که یا این کمپانی را به اوج می‌‌ رساند یا آن را ورشکست می‌ کند. تسلا تاکنون صدها هزار سفارش برای این مدل ثبت کرده است که جدا از تعداد اندکی از سفارش ‌‌ها، بقیه بیش از یک ‌‌سال تا موعد تحویل فاصله دارند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها