باتری گرافن چیست و چگونه فناوری را متحول می‌کند؟

0
183

باتری‌ها در مرکز مهم‌ترین فناوری‌های ما قرار دارند؛ گوشی‌ها، لپ‌تاپ و در نهایت ماشین و خانه‌، همگی متکی به ذخیره انرژی در باتری‌ها هستند؛ در این راستا باتری گرافن می‌توانند مشکلات باتری‌های امروزی را برطرف کند.

باتری گرافن چیست؟

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، گرافن فقط کربن است. همان چیزهایی که زندگی روی زمین بر اساسان ساخته شده است.

گرافن یک شبکه کریستالی با ضخامت یک اتم گرافیت است و در اصل کربن کریستالی است.

گرافن دارای چندین ویژگی برتر است. رسانایی حرارتی و الکتریکی بالایی دارد؛ بنابراین اگر می‌خواهید برق یا گرما را با راندمان بالا منتقل کنید، روش مناسبی است.

گرافن از استحکام بالایی برخوردار بوده و بسیار منعطف و الاستیک است. همچنین شفاف است و می‌توان از آن برای تولید برق از نور خورشید استفاده کرد.

همه اینها فوق العاده به نظر می‌رسد، اما یک مانع بزرگ وجود دارد. تولید انبوه آن دشوار است.  اما خبر خوب این است که چندین راه برای تولید انبوه و ارزان گرافن وجود دارد.

باتری‌های گرافن، مشکلات باتری‌های لیتیوم یونی را رفع می‌کنند

باتری‌های لیتیومی پر انرژی ترین باتری‌هایی هستند که می‌توانید در لوازم الکترونیکی مصرفی مانند گوش‌ها و لپ تاپ‌ها پیدا کنید. این باتری‌ها فرار هستند و برای پایدار نگه داشتن آنها به مدارهای ایمنی گسترده نیاز دارند.

همچنین توان آن‌ها با هر بار شارژ کاهش می‌یابد و باید به آرامی شارژ شوند تا باتری بیش از حد گرم و منفجر نشود.

باتری‌های گرافن می‌توانند بسیاری از این مشکلات را برطرف یا کاهش دهند. این باتری‌ها ظرفیت بالاتری را ارائه می‌دهند و دوام، شارژ سریع و ایمن‌تری دارند.

باتری‌های گرافن مانند داستان‌های علمی تخیلی عالی به نظر می‌رسند؛ اگرچه تولید انبوه باتری‌های گرافنی هنوز انجام نمی‌شود؛ اما باتری‌های لیتیومی تقویت‌شده با گرافن در حال حاضر در بازار موجود هستند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها