بازار جدید برای گوشی ایرانی

0
207

گوشی ایرانی که قرار است 200 میلیارد تومان خط اعتبار از سوی دولت دریافت کند از سوی اپراتورها هم به مشتریان فروخته می شود.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، گوشی ایرانی که اخیرا تولید شده گویی قرار است از سوی دولت و اپراتورها مورد حمایت قرار گیرد تا در بازار به رقابت با گوشی های خارجی بپردازد.

بنابراین گزارش، هفته گذشته محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تولید گوشی جدید ایرانی خبر داد که از نظر فنی قابلیت رقابت با گوشی های خارجی دارد.

در این باره، آذری جهرمی اعلام کرد: تولید کننده ایرانی اشکالات مربوط به تلفن همراه ساخت داخل را رفع کرده است و این تولید کننده، ۲ روز قبل آخرین نسخه تلفن همراه خود را برای من فرستادند که بسیار خوب است. این تلفن همراه ارتقا پیدا کرده و قیمت تمام شده آن دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده که قابل رقابت با نمونه خارجی است و دوربین آن کیفیت بالایی دارد. این تلفن همراه سرعت پردازش بسیار بالایی دارد.

بازار حمایتی برای گوشی ایرانی

گوشی ایرانی به دلیل ناآشنا بودن در بازار موبایل ایران مورد حمایت دولت قرار می گیرد و در همین زمینه اعلام شده که با رئیس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت تفاهم شده که یک خط اعتباری ۲۰۰ میلیارد تومانی را برای تحریک بازار اختصاص دهند.

اما این تنها حمیات از گوشی موبایل ایرانی نیست بلکه اپراتورها هم این گوشی را باندلینگ می کنند به این معنی که به همراه سیم کارت به خریداران عرضه می شود. بنابر اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، صورتی که اپراتورها بتوانند گوشی ایرانی را برای مشترکان خود باندل کنند، بدین معناست که هر اپراتور با در اختیار قرار دادن گوشی ایرانی، مشترک را ملزم به استفاده از امکانات اپراتور خود می‌کند و اما به ازای آن، می‌توان گوشی تلفن همراه را با شرایطی از جمله دریافت اقساطی، خریداری کرد و این موضوع می‌تواند موجب افزایش سهم گوشی‌های ایرانی در بازار شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها