با رقیبی به نام گوشی های هوشمند، بازار دوربین های دیجیتال رو به افول خواهد رفت؟

0
506
با رقیبی به نام گوشی های هوشمند، بازار دوربین های دیجیتال رو به افول خواهد رفت؟

با توجه به رشد گوشی های هوشمند و توانایی این گوشی در هر موضوع خصوصا عکاسی می توان انتظار داشت که بازار دوربین های دیجیتال روند رو به افولی را پیش بگیرد.

آینده بازار دوربین ها چه خواهد شد؟

این موضوعی است که فوجیو میتارای، مدیر عامل کانن آن را بیان کرده و چشم انداز مبهمی را برای بازار دوربین های دیجیتال متصور شده است. با توجه به اظهار نظری که میتارای در این خصوص کرده به نظر می رسد که بازار دوربین های دیجیتال در دو سال آینده می تواند تا حدود 50 درصد کاهش پیدا کند. البته به همان نسبت میزان استفاده از لنزهای دوربین در زمینه های دیگری مانند نظارت و کنترل و مراقبت های پزشکی افزایش خواهد یافت و تولیدکنندگان دوربین باید این مسئله را مدنظر قرار دهند.

دوربین هایی با مصارف خاص

این مدیر عامل در ادامه صحبت های خود می گوید: «مردم معمولا با گوشی های هوشمند عکاسی می کنند. بازار دوربین های دیجیتال حدود 2 سال که آمار خوبی نداشته است اما دوربین های حرفه ای و پیشرفته که برای مشاغل و مصارف خاص استفاده می شوند به میزان 5 -6 میلیون دستگاه بوده است. اما در نهایت این رقم نیز پایین خواهد آمد.« نظرات بالا چشم انداز جالب مدیر شرکتی است که اخیرا دوربین جدید فول فریم و بدون آینه خود یعنی EOS R را در سال 2018 معرفی کرده است. حتی شایعاتی نیز وجود دارد که ادعا می کند این شرکت یک دوربین 100 مگاپیکسلی بدون آینه را نیز در ماه های آینده اعلام خواهد کرد.مدیر عامل کانن آن را بیان کرده و چشم انداز مبهمی را برای بازار دوربین های دیجیتال متصور شده است.

گفته های بالا به این معنا نیست که دوربین های دیجیتال منسوخ می شوند، اما ممکن است به زودی کاربرانی که دوربین های دیجیتال خریداری می کردند، هزینه این کار را برای اهداف حرفه ای تر و یا خرید گوشی های بهتر با لنزهای با کیفیت هزینه کنند. همه این موارد در حالی است که هنوز دوربین های DSLR فول فریم زیادی وجود دارند و شرکت هایی مانند سونی نیز کمابیش روی بازار دوربین های بدون آینه تمرکز کرده اند.

 شرکت هایی مانند نیکون و کانن نیز دوربین های فول فریم خاص خود را طراحی کرده و در این زمینه با سونی رقابت می کنند. اما اکنون به نظر می رسد که دیگر وقت آن رسیده تا شرکت های فعال در این حوزه به سمت تکنولوژی 8K حرکت کنند تا شاید بتوانند اندکی این بازار را تکان دهند. کیفیت 8K  رزولوشن استاندارد بالاتری نسبت به کیفیت 4K دارد و تعداد پیکسل ها چهار برابر آن است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها