بازدید ترامپ از کارخانه اپل در تگزاس

0
362

هفته آینده «تیم کوک»،مدیر اجرایی اپل میزبان ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواهد بود تا از کارخانه اپل در تگزاس دیداری داشته باشد.

 

به گزارش کالاسودا و به نقل از gadgetsnow این دیدار که هرگز به صورت رسمی اعلام نشده، باعث استحکام روابط میان اپل و رئیس جمهور خواهد شد که بارها از اپل خواسته تا کارخانه‌های خود را از چین به آمریکا بازگرداند.

تیم کوک نیز متقابلا از ترامپ خواسته تا در جنگ تجاری آمریکا با چین، اپل را مستثنی کرده و تعرفه‌های واردات را شامل حال محصولات اپل نکند.

کمپانی اپل در برابر خبر ملاقات از اظهار نظر خودداری کرده و سخنگوی کاخ سفید نیز اعلام کرد فعلا زمان مناسبی برای اعلام برنامه‌های ترامپ نیست.

ماه سپتامبر اپل اعلام کرد دسکتاپ مک پرو جدید خود را در آستین تگزاس می‌سازد. اینجا کارخانه‌ای است که اپل برخی از مدل‌های قبلی خود را در آنجا ساخته است.

اطلاعیه اپل چند روز پس از آن منتشر شد که رگلاتور تجاری آمریکا اعلام کرد با 10 مورد از 15 مورد درخواست معافیت از تعرفه اپل در مورد محصولات وارداتی از چین موافقت کرده است.

اوایل ماه نیز اپل از دولت ترامپ خواست تا تعرفه مربوط به ساعتهای هوشمند، قطعات آیفون و … را از پرونده تعرفه معاف کند.

یکی از اهداف ترامپ در دوره ریاست جمهور خود بازگرداندن کارخانه‌های آمریکایی از چین بوده و بدین منظور فشارهای زیادی هم به برخی از برندهای آمریکایی آورده است.

رئیس جمهور آمریکا گفته است چین از شیوه ناعادلانه در تجارت میلیاردها دلار سود کرده و به شرکتهای آمریکایی آسیب رسانده است، درحالی که دولت چین این ادعاها را رد کرده است.

ترامپ و تیم کوک در ماه اوت شام کاری خورده و تیم کوک از خطرات سامسونگ علیه آیفون برای رئیس جمهور صحبت کرد تا وی را قانع کند تا با اپل کاری نداشته باشد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها