بازطراحی کنسول های قدیمی با معرفی TurboGrafx-16 Mini همچنان ادامه دارد

0
471
بازطراحی کنسول های قدیمی با معرفی TurboGrafx-16 Mini همچنان ادامه دارد

به نظر می رسد بازسازی کنسول های قدیمی سودآوری و طرفداران زیادی داشته باشد چرا که این روند همچنان ادامه دارد. Sony PlayStation Classic، Sega Genesis Mini و حالا TurboGrafx-16 Mini.

کنسول TurboGrafx-16 Mini که ماه قبل از ساخت آن پرده برداری شده بود طبق اعلام شرکت کنامی (Konami) قرار است 19 مارچ 2020 به بازار عرضه شود. بازی های همراه آن نیز اعلام شده است و قرار است 50 عدد بازی با آن عرضه شود. قیمت آن نیز احتمالا چیزی نزدیک به کنسول های بازطراحی قدیمی دیگر مانند Sega Genesis Mini است.

چیزی که در مورد این کنسول جالب است اینست که عناوین بازی های اروپایی و ژاپنی که قبلا جدا بود حالا در تمام نسخه های آن شامل اروپا، ژاپن و آمریکا قابل بازی کردن هستند. بنابراین دارندگان این کنسول بازی های معروفی مانند Snatchers را می توانند به همان سبک اصلی آن بازی کنند.

نمونه اصلی این کنسول ساخت مشترک شرکت های NEC و Hudson Soft بود که در سال 1987 عرضه شد. در آن زمان شرکت Konami یکی از طراحان بازی برای این کنسول بود، کنسولی که در فرانسه از آن با نام PC Engine یاد می شود. کنسولی که قرار بود رقیب NES باشد اما به علت ماهیت 16 بیتی آن رقیب کنسول هایی مانند Sega Genesis و SNES شد. در آن زمان در ژاپن گوی سبقت را از رقیبان گرفت و پر فروش ترین کنسول خانگی در ژاپن شد. بنابراین خیلی عجیب نیست که حالا شرکت Konami به فکر عرضه بازطراحی شده آن گرفته است.

نمونه اصلی TurboGrafx16

اما متاسفانه در آن زمان بخت با این کنسول یار نشد و حالا از آن به عنوان کنسولی یاد می شود که در جنگ بین کنسول ها در اواخر دهه 80 حضور داشت و باخت. اما در هر حال همچنان عناوین و بازی های مخصوص به خود را دارد که در نوع خود منحصر به فرد است. شامل 24 عنوان انگلیسی و 26 عنوان ژاپنی که در زیر می توانید آن ها را ببینید.

The Kung Fu
Jaseiken Necromancer
Fantasy Zone
Appare! Gateball
Nectaris
Dungeon Explorer
Neutopia
PC Genjin
Ys I・II
Super Darius
Super Star Soldier
Daimakaimura
Aldynes
Neutopia II
Gradius
Salamander
Super Momotaro Dentetsu II
Ninja Ryūkenden *Japanese ver. of NINJA GAIDEN
Star Parodier
Snatcher
Gradius II – Gofer no Yabō –
Chō Aniki
Akumajō Dracula X Chi no Rondo
Bomberman ’94
Bomberman Panic Bomber
Ginga Fukei Densetsu Sapphire
Alien Crush
Victory Run
Blazing Lazers
Neutopia
Dungeon Explorer
R-Type
Moto Roader
Power Golf
Ys book I&II
Ninja Spirit
J.J. & Jeff
Space Harrier
Military Madness
Chew-Man-Fu
Psychosis
Bonk’s Revenge
Parasol Stars
Cadash
New Adventure Island
Air Zonk
Neutopia II
Soldier Blade
Lords of Thunder
Bomberman ’93

خوشبختانه این کنسول از قابلیت ذخیره کردن سریع بازی ها برخوردار است بنابراین نیازی نیست که یک بازی را تا آخر آن ادامه دهید. همچنین شرکت Konami قابلیت پنج نفره بازی کردن را بوسیله یک تبدیل 1 به 5 که به صورت جداگانه عرصه می شود در این کنسول گنجانده است قابلیتی که در کنسول قدیمی نیز موجود بود.

در هر حال این کنسول از تاریخ 15 جولای برای پیش سفارش در سایت آمازون موجود خواهد شد. همچنین این کنسول در کشورهای اروپایی با نام PC Engine Core Grafx Mini عرضه خواهد شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها