بازگشت دوباره رمز های پویای بانکی

0
103

رمزهای یکبار مصرف اینترنتی برای بانک ها که نیامده لغو شده بود حالا به زودی اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، استفاده از رمز دوم یکبار مصرف در دنیا به یک اصل بدای مقابله با سواستفاده های الکترونیکی و فیشینگ تبدیل شده تا جایی که طبق اعلام اتحادیه اروپا استفاده از رمز دوم پویا در سیستم بانکی کشورهای عضو این اتحادیه از ۱۴ سپتامبر اجباری می شود.

ایران نیز برای این اقدام، دستورالعملی را از سوی بانک مرکزی تهیه کرد و بانک های ایرانی ملزم به ارائه رمز دوم پویا یا رمز دوم یکبار مصرف به مشتریان خود از خرداد ماه شدند. اما این طرح به اجرا در نیامد و بانک ها به دلیل نبود بستر مناسب از اجرای آن سر باز زدند.

حالا برخی از بانک ها بدون توجه به اقدام دیگر همکاران خود اعلام کرده اند که استفاده از رمز دوم یکبار مصرف را اجرایی می کنند. در این باره بانک ملت هفته قبل اعلام کرد که از اول شهریور مشتریان این بانک می توانند رمز دوم یکبار مصرف دریافت کنند.

رمز دوم یکبار مصرف چیست؟

حداکثر طول عمر رمز یکبار مصرف ۶۰ ثانیه خواهد بود. این پروژه برای کاهش جرائم مربوط به دزدی از کارت‌های بانکی و لو رفتن رمز آنها گرفته شده است. مشتریان به منظور فعال سازی رمز دوم یک بار مصرف باید به شعبه بانک عامل مراجعه و نسبت به فعالسازی نرم افزار یا پیامک رمز یک بار مصرف اقدام کنند.

علت استفاده از رمز دوم یکبار مصرف در ایران

در بین روش‌های مختلف اعمال احراز هویت قوی نظیر استفاده از رمز یک‌بار مصرف موبایلی، ارسال رمز یک‌بار مصرف به ایمیل، استفاده از پرسش چالشی، اثرانگشت و طرح چهره، روش ارسال رمز یک‌بار مصرف موبایلی هم به لحاظ تجربه کاربری و هم به لحاظ امنیت از مطلوبیت بیشتری برخوردار است. شاید به همین خاطر هم در کشور ما سعی شد از رمز یک‌بار مصرف موبایلی استفاده شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها