مایکروسافت در حوزه ساخت بازی واقعیت افزوده شاخ و شانه می کشد

0
587
مایکروسافت در حوزه ساخت بازی واقعیت افزوده شاخ و شانه می کشد

بازی pokemon go یکی بازی های واقعیت افزوده ای است که شیوه جدیدی از بازی های موبایلی را در اختیار کاربران قرار داده و با موفقیت های زیادی نیز همراه شده است و تا کنون بیش از 50 میلیون بار دانلود شده است. اکنون مایکروسافت نیز در صدد است تا بازی ای بر پایه واقعیت افزوده رونمایی کند.

ایده ای تکراری در قالب بازی جدید

شاید موفقیت بزرگ چنین بازی ای شرکت های دیگر را از تولید بازی ای در این سطح ترسانده است و شاید این موضوع را بتوان به محدود بودن هدست های واقعیت مجازی و عدم پیشرفت نسخه های موبایلی نیز مرتبط دانست. اما به نظر می رسد که مایکروسافت قصد دارد که ایده ساخت این بازی را در قالبی تازه تکرار کند. مایکروسافت نام بازی جدید خود از سری ماینکرفت راearth  minecraft گذاشته و در کنفرانس اخیر خود نیز اعلام کرد که قصد دارد تا بازی محبوب ماینکرفت را بر پایه واقعیت افزوده برای تلفن‌های هوشمند عرضه کند.

زمان رونمایی

ایده این بازی شبیه به پوکمون گو است که در سال 2016 بسیار محبوب شد و درست مانند آن بازی در دستگاه اندروید و ios اجرا می شود و از روزهای آینده در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. البته اطلاعات زیادی از این بازی در دسترس نیست، اما طبق ویدئو پیش نمایش، این بازی اوایل خرداد‌ عرضه می ‌شود و برخلاف نسخه اصلی که باید خریداری شود، به صورت رایگان دردسترس عموم قرار خواهد گرفت.بازی pokemon go یکی بازی های واقعیت افزوده ای است که شیوه جدیدی از بازی های موبایلی را در اختیار کاربران قرار داده

گیم پلی بازی

داستان و طریقه بازی به این صورت است که باید با پیاده روی و گرفتن گوشی و جستجو در اطراف خود حیوانات و هیولاهایی که روی صفحه نمایش و سر راه خود مشاهده می کنید را جمع آوری کنید. درست همانند پوکمون گو این بازی در دنیای واقعی و در فضای واقعیت افزوده انجام می گیرد.

در واقع در جهان باز و به صورت استراتژیک باید عناصر داخل بازی را پیدا کرده و دنیای خود را بسازید. م محیط این بازی به صورت پیکسلی یا مکعبی ساخته شده و تمامی ویژگی‌های آن به همین شکل در اختیار کاربران قرار داده شده است. به طور معمول بازی ‌های برپایه واقعیت افزوده، با ترکیب واقعیت و دنیای خیالی بازی شکل می‌ گیرد.

آیا بازی جدید مایکروسافت می تواند موفق شود؟

در واقع واقعیت افزوده به بازی پوکمون گو کمک کرد که به درآمد 1 میلیاری در میان بازی های موبایلی و کسب عنوان اول در زمینه بازی های واقعیت افزوده برسد. اکنون minecraft می تواند دوران طلایی بعدی را در بازی های واقعیت افزوده رقم بزند و دنیا را وارد دهه بعدی این قبیل بازی ها کند.

البته این به معنای تضمین موفقیت این بازی نیست چرا که رقبایی مانند Harry Potter: Wizards Unite از خالق مجموعه پوکمون گو یعنی نیانتک نیز سال آینده وارد بازار می شود که می تواند برای ماینکرفت چالش ایجاد کند. لازم به ذکر است که نسخه اصلی بازی ماینکرفت برای تمامی سیستم عامل اندروید، iOS، اندروید، کنسول پلی‌ استیشن، ایکس‌باکس و نینتندو و سیستم عامل‌های مختلف رایانه‌ای مانند مک و ویندوز تولید شده است. این بازی به عنوان یکی از محبوب‌ترین عناوین برای رایانه‌های شخصی به شمار می‌رود و میلیون‌ها کاربر دارد.بازی واقعیت افزوده

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها