بازی کنسل شده StarWars: Ghost لو رفت

0
230

بازی کنسل شده‌ی StarCraft: Ghost در دسترس عموم قرار گرفت.

به گزارش کالاسودا و نقل از انگجت، بازی کنسل شده‌ی StarCraft:Ghost در زمان خود، یک عنوان افسانه ای محسوب می‌شد. بلیزارد با این بازی قصد داشت به دنیای بازی‌های اکشن سوم شخص وارد شود.

مشکل این است که این بازی هیچ وقت از تاخیر‌های پی در پی در عرضه و تغییر چند باره‌ی تیم توسعه دهنده جان سالم به در نبرد و در آخر توسط بلیزارد به دست فراموشی سپرده شد.

با این حال اکنون گیمر‌ها برای اولین بار شانس تجربه یا دست کم دیدن این عنوان را دارند. یوتیوبر‌هایی مثل Leers Menses، Delso Bezerra و تعدادی دیگر، این بازی را از طریق یک حفره‌ی امنیتی از طریق یک Developer kit برای کنسول Xbox اولیه به دست آورده اند.

با وجود خراب بودن دو ماموریت اول، به گفته‌ی این یوتیوبر‌ها، بازی تقریبا تمام شده و خیلی از بخش‌های مختلف آن به خوبی کار می‌کنند.

البته نیازی نیست خیلی برای عرضه نشدن این بازی افسوس بخورید. این بازی شباهت بسیار زیادی با بازی‌های شوتر سوم شخص سال‌های 2000 دارد و تنها ویژگی خاص آن این است که در دنیای StarWars جریان دارد.

با وجود اینکه این بازی برای زمان خود مناسب به نظر می‌رسد، نمی‌توان آنرا اثری ماندگار خطاب کرد و کاملا حس کهنگی را به مخاطب منتقل می‌کند.

یکی از دلایلی که بلیزارد این بازی را برای همیشه به حال خود رها کرد این بود که کمپانی خود را برای عرضه‌ی StarCraft II آماده می‌کرد. در حقیقت بلیزارد تا سال 2016 و بازی Overwatch، کوچک ترین علاقه ای به ورود به دنیای بازی‌های شوتر سوم شخص نشان نداد.

با این وجود، این موضوع چیزی از جذابیت تجربه‌ی عنوان Ghost کم نمی‌کند. می‌توان گفت تماشای تلاش (و البته شکست) بلیزارد برای تحول دنیای بازی‌های کامپیوتری، به عنوان یکی از مهم ترین وقایع صنعت بازی در تاریخ جاودان خواهد شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها