بالاخره تعداد کاربران ویندوز 10 از مرز یک میلیارد عبور کرد

0
176

مایکروسافت رسما اعلام کرد تعداد کاربران ویندوز 10 در بیش از 200 کشور دنیا به یک میلیارد رسیده است. قرار بود مایکروسافت دو سال قبل به این رکورد دست یابد.

به گزارش کالاسودا به نقل از zdnet، در سال 2015 ، مقامات مایکروسافت اعلام کردند که انتظار می‌رود ویندوز 10 تا اواخر تابستان سال 2018 روی یک میلیارد دستگاه اجرا شود.

این رکورد با تاخیر و در 16 مارس 2020 به دست آمد و مایکروسافت اعلام کرد آنها به یک میلیارد «دستگاه فعال ماهانه» رسیده‌اند.

در واقع مقامات مایکروسافت سال 2015 پیش‌بینی کردند که ویندوز 10، سه سال بعد از انتشار روی یک میلیارد سیستم نصب خواهد شد.

اواسط سال 2016 پیش‌بینی اولیه تغییر کرد و مایکروسافت اعلام کرد سه سال برای رسیدن به این هدف کم است.

رئیس سابق مایکروسافت گفته بود که یک میلیارد کاربری که از ویندوز 10 استفاده می‌کنند آخرین نسخه سیستم عامل شرکت مایکروسافت را بر روی دستگاه‌های مختلفی از جمله دسکتاپ‌، کامپیوتر خانگی، لپ‌تاپ، تبلت، گوشی‌های همراه ویندوزی، کنسول‌ بازی ایکس باکس وان، سیستم‌های کنفرانس با تکنولوژی Surface Hub، هدست واقعیت افزوده هولولنز (HoloLens) و دستگاه‌های مختلفLOT نصب کرده‌اند.

در آن زمان هم مقامات اعلام کرده بودند كه انتظار دارند بخش کثیری از این یک میلیارد دستگاه، کامپیوترهای شخصی و تبلت‌ها باشند.

مایکروسافت برای رسیدن به این نقطه اقدامات متعددی انجام داد.

برای مثال برای ترغیب کاربران ویندوز 7 و 8 برای استفاده از ویندوز 10 به آن‌ها اعلام کرد که از امکان به روزرسانی رایگان «با زمان محدود» بهره‌مند خواهند شد.

یوسف مهدی، یکی از مدیران ارشد مایکروسافت در بیانیه‌ای چنین بیان کرد: «اکنون مفتخریم که اعلام کنیم بیش از یک میلیارد نفر از 200 کشور جهان، ویندوز 10 را برای نصب بر روی دستگاه‌هایشان انتخاب کرده‌اند. این امر سبب شده بیش از یک میلیون دستگاه با ویندوز 10 فعال باشند.»

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها