بالن ها به یاری پروژه اسپیس ایکس رفتند

0
420

کالاسودا_ بالن ها یاران جدید پروژه اسپیس ایکس خواهند بود. درواقع قرار است این پروژه به واسطه بالن ها از انرژی بیشتری برخوردار بوده و صحیح تر حرکت کنند.

اما ماجرا از چه قرار است ؟ بر اساس خبرهای رسیده، اسپیس ایکس قصد دارد به کمک یک بالن ویژه بخشی از یک موشک را که مدت ها پیش به فضا ارسال شده بود، کنترل کرده و دوباره استفاده کند.

اما فاز دوم این عملیات مهیج تر خواهد بود. چرا که در صورت موفقیت فاز اول، قرار است بقیه بخش های موشک ها نیز مورد بازیافت و بازسازی قرار گیرند.

اما انجام چنین پروژه ای چه اهمیتی خواهد داشت ؟ اگر چنین سیستمی واقعا کارآمد باشد، مزایای زیادی برای اسپیس ایکس دارد. این شرکت تخمین می زند از ۲۰۱۸  میلادی هزینه پرتاب موشک فالکون ۹  با فرود قسمت اول موشک حدود ۶۲  میلیون دلار خواهد بود.

در نتیجه این حرکت یک صرفه جویی قابل توجه را به شرکت ایلان ماسک تقدیم می کند. در همین راستا ، ایلان  ماسک اعلام کرده قصد دارد با استفاده از یک بالن بزرگ قسمت های بالایی موشک را در سرعت بالا و در آسمان کنترل کند.

موضوعی که شاید در حرف چندان پیچیده به نظر نرسد، اما در عمل و در هنگام اجرا بسیار پیچیده و البته دشوار خواهد بود. درواقع اگر اسپیس ایکس بتواند از سرعت فرود قسمت های بالایی موشک کاهش دهد و آنها را با روشی کم هزینه مانند بالن کنترل کند، علاوه برآنکه از هزینه های عملیات می کاهد، مشتریان بیشتری نیز جذب خواهد کرد.

ایلان ماسک سال هاست که به سبب پروژه های مهم خود سرشناس شده است. پروژه هایی که از خودروی برقی تا موشک گسترده اند. اما در این میان آن چه دستاوردهای او را ممایز می کند،جسارت و قدرت پیش بینی وی در طول زمان است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در ساعت ۹ هر شب به آخرین اخبار حوزه تکنولوژی گوش دهید