بانک های کانادا در معرض حمله سایبری قرار گرفتند

0
447

کالاسودا_بانک های کانادا در معرض حمله سایبری قرار گرفته اند. این موضوعی است که از سوی مقامات دو بانک بزرگ در کانادا تائید شده است.

بر اساس خبرهای رسمی، در حال حاضر  اطلاعات نزدیک به ۹۰ هزار مشتری در یک حمله سایبری بی‌سابقه به بانک های کانادا به سرقت رفته است.

این موضوع بر بازار سهام نیز بی تاثیر نبوده و سهام هر دو کمپانی پس از انتشار خبر حدود ۰.۳ درصد کاهش یافت و سایر بانک‌های کانادایی اعلام کردند موردحمله واقع نشده‌اند.

طی سال گذشته دریکی از بزرگ‌ترین حملات سایبری دیتای بیش از ۱۴۶ میلیون مشتری موسسه مالی اعتباری Equifax سرقت شد و بی‌اعتباری گسترده‌ای را موجب شد.

درواقع خبرهایی که از سیستم مالی کانادا منتشر می شود حکایت از آن دارد که قربانیان اصلی در نخستین حمله عمده سایبری به سیستم مالی این کشور، بانک مونترآل و بانک تجارت امپریال/ CIBC هستند.

این بانک ها بسیار سرشناسند. برای مثال بانک تجارت امپریال به‌عنوان پنجمین بانک بزرگ کانادا از سرقت مستقیم دیتای ۴۰ هزار کاربر خود از شعبه Simplii خبر داد ولی از ذکر جزییات خودداری کرد.

از سوی دیگر بانک مونترآل به‌عنوان چهارمین بانک بزرگ کانادا در بیانیه‌ای تائید کرد حمله‌کننده با مسئولان بانک تماس تلفنی داشته و ادعا کرده است که اطلاعات بانکی برخی مشتریان را در اختیار دارد. سخنگوی بانک می‌گوید او کمتر از ۵۰ هزار حساب از ۸ میلیون حساب کاربران را هک کرده است. وی از پاسخ به این سؤال که آیا پولی هم به سرقت رفته است یا نه، طفره رفت.

جالب است بدانید ، مهاجمان تهدید کرده‌اند که دیتای کاربران را در صورت پاسخ ندادن به درخواستشان، روی اینترنت منتشر خواهند کرد و به همین خاطر با مقامات امنیتی دست به تحقیق دراین‌باره زده‌اند. مدیران بانک مونترآل می‌گویند حمله‌کنندگان بیرون از کانادا هستند.

                                                   با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید