با این سیم هوشمند سرطان را ردیابی کنید

0
431

کالاسودا_گروهی از پژوهشگران نوعی سیم هوشمند طراحی کرده اند که می تواند درمانی جدید برای سرطان باشد. این سیم هوشمند می تواند سرطان را ردیابی و درمان کند.

درمان سرطان همیشه جزو نگرانی ها و دغدغه های مهم انسان ها محسوب می شده است. اما این که این درمان ها چگونه جواب می دهد نیز در نوع خود مهم است.

این روزها برای درمان سرطان راه هایی جدید نیز معرفی شده است. راه هایی مثل استفاده از هوش مصنوعی و یا تکنولوژی های پزشکی .

اما روش جدید شامل چه راهکارهایی می شود؟  محققان دانشگاهی سیمی مغناطیسی به طول انگشت کوچک انسان ابداع کرده‌اند که پس از وارد شدن به رگ خونی می‌تواند سلول تومورهای سرطانی را ردیابی کند.

پژوهشگران دانشگاه استنفورد یک سیم مغناطیسی ابداع کرده‌اند که به پزشکان کمک می‌کند سرطان را قبل از ظهور علائم در بیمار ردیابی کنند.

جالب است بدانید که این دستگاه هوشمند که در رگ فرد وارد می‌شود، با جذب سلول‌های نادر و غیر قابل دسترسی تومورهای سرطانی، علائم بیماری را ردیابی می‌کند.

ابعاد دستگاه هوشمند

سیم مذکور به اندازه طول انگشت کوچک دست و به ضخامت یک کلیپس کاغذ است. این دستگاه برای ردیابی بیماری‌های خطرناکی مانند سرطان پانکراس، رحم و کلیه به کار می‌رود. علائم این بیماری‌ها فقط در مراحل آخر بیماری و زمانی ظهور می‌کند که در بدن بسیار گسترده می‌شود و امکان درمان آن وجود ندارد. به گفته محققان چنین ابزاری جان هزاران نفر را نجات می‌دهد.

نحوه درمان از طریق دستگاه هوشمند

سلول‌های تومور از آن جدا می‌شوند و به طور آزادانه وارد جریان خون می‌شوند، در حقیقت نشانگرهای زیستی سرطان هستند. با این وجود این سلول‌ها بسیار نادر هستند و دسترسی به این نشانگرها در نمونه خون نیز کار بسیار مشکلی است.

سام گامبیر مولف این تحقیق می‌گوید: «این سلول‌های تومور در حال گردش چنان اندک هستند که گاه در نمونه خون آزمایشگاهی نمی‌توان حتی یکی از آنها را یافت»

تفاوت این روش با روش های رایج درمانی چیست؟

در مقایسه با روش‌های معمول ردیابی سرطان، این دستگاه هنگام آزمایش روی خوک‌ها توانست ۱۰ تا ۸۰ برابر سلول‌های تومور بیشتری را ردیابی کند. به عبارت دیگر این دستگاه در مقایسه با نمونه خون معمولی، ۵۰۰تا پنج هزار سلول سرطانی بیشتری یافت.

در آزمایش سیم مذکور در رگی نزدیک گوش خوک قرار داده شد. این رگ شباهت زیادی به رگ‌های بازوی انسان دارد. در مرحله بعد سیم از رگ خارج شد و سلول‌ها نیز تجزیه و تحلیل شدند.

شما حاضرید با چنین روشی درمان شوید؟ اساس نظرتان در خصوص درمان های اینچنینی چیست؟

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید