با این گوشی های جان سخت مشکل باتری تبدیل به شوخی می شود!

0
826

کالاسودا_عمر باطری یکی از مهم ترین چیزهایی است که شما در زمان خرید تلفن همراه باید به آن توجه کنید اما چگونه می توان این باطری ها را با یکدیگر مقایسه کرد؟این موضوع شاید شما را خوشحال کند ، ما امروز بهترین گوشی های روز دنیا را کنار یکدیگر قرار داده ایم تا با یکدیگر مقایسه کنیم.در بین این تلفن های همراه OnePlus 6  ، LG G7 ، Galaxy S9 Plus ، iPhone X ، Google Pixel XL و Huawei P20 Pro قرار دارد.

هر یک از این تلفن های همراه دارای روشنایی یکسان ، اینترنت WiFi مشترک و اکانت های شبکه اجتماعی مشابه متصل می باشند.ما به جای روش های معمول در این زمینه از روش های جدید برای آزمایش باطری های این تلفن همراه استفاده کردیم.

تلفن همراه صفحه نمایش ظرفیت باطری
Huawei P20 Pro AMOLED 4,000 mAh
OnePlus 6 Optic AMOLED 3,300 mAh
Galaxy S9 Plus Super AMOLED 3,500 mAh
iPhone X Super AMOLED 2,716 mAh
Google Pixel 2 XL P-OLED 3,520 mAh
LG G7 IPS LCD 3,000 mAh

ما حدود ۳۰ دقیقه یک بازی را برای این گوشی ها اجرا کردیم ، همه این تلفن های همراه هم دارای ۹۱ درصد باطری بودند ( البته تلفن P20 Pro دارای ۹۴ درصد باطری بود ).در مرحله ی بعدی بخش Explore اینستاگرام را برای یک ساعت باز گذاشتیم که اکثر محتواها نیز ویدیو بوده است.تلفن همراه iPhone X در این مرحله گوی رقابت را ربود و با ۸۷ درصد شارژ پیشتاز شد درحالی باطری تلفن همراه LG G7 به طور واضحی به عدد ۷۷ رسید.در مرحله بعد نقشه گوگل را برای این گوشی ها به مدت ۳۰ دقیقه فعال کردیم و همچنین ۳۰ دقیقه هم فیلمبرداری با کیفیت ۱۰۸۰p داشتیم.هر کدام از این تلفن های همراه بالای ۵۰ درصد باطری داشتند.بعد از ۲ ساعت و نیم آزمایش تلفن همراه LG G7  ۵۲  درصد باطری داشت.

بعد از پخش ویدیو به مدت ۲ ساعت در یوتوب ، هواوی حدود ۵۶ درصد باطری خود را حفظ کرد در صورتی که LG G7  به زیر ۲۵ درصد رسید.حدود ۱ ساعت وب گردی ، یک ساعت چک کردن فیسبوک و ۲ ساعت گردش در SoundCloud اولین گوشی خاموش شد.اولین گوشی LG G7 بود که حدود ۶ ساعت ۴۵ دقیقه دوام آورد.بعد از موضوع تصمیم گرفتیم که بقیه آزمایش را با سایت یوتوب ادامه دهیم.

گوشی بعدی Pixel 2 XL بود که حدود ۹ ساعت و ۵ دقیقه دوام آورد.این موضوع کاملا کامل درک بود که تنها دو گوشی iPhone X و P20 Pro باقی بمانند زیرا از پردازشگر ۸۴۵Snapdragon استفاده می کنند.

گوشی بعدی iPhone X بود که با توجه به باطری کوچکتر ۹ ساعت و ۳۰ دقیقه دوام آورد.تلفن همراه Galaxy S9 دقیقا ۱۰ ساعت و ۴۰ دقیقه بعد هم OnePlus 6  خاموش شد.

برنده این تلفن های همراه Huawei P20 Pro بود که حدود ۱۱ ساعت دوام آورد.نکته ناراحت کننده این است که این تلفن همراه در ایالت متحده قابل خرید نمی باشد اما اگر شما فردی را برای این موضوع می شناسید می توانید از او خرید کنید.البته نکته جذاب این است که این تلفن همراه در ایران در دسترس همه می باشد.قطعا این آزمایش ها جز مسائل نهایی محسوب نمی شود ولی این تلفن های همراه هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فرد می باشد که می توانند مخاطبان را به خود جلب کنند.

رتبه بندی تلفن های همراه از نظر باطری در این آزمایش :

۱st: Huawei P20 Pro

2nd: OnePlus 6

3rd: Galaxy S9 Plus

4th: iPhone X

5th: Google Pixel 2 XL

6th: LG G7


 

در ادامه مجموعه ای از نکات ضروری برای نگهداری باطری را آماده کرده ایم که در صورت توجه به آن باطری دستگاه بیشتر عمر خواهد کرد.

  • باتری اولین قطعه ای در موبایل است که در صورت خاموش شدن گوشی و یا بروز ایرادات شارژ مورد توجه قرار میگیرد و باید بررسی شود.
  • باتری موبایلی که تازه خریداری شده است، ابتدا از شارژ کاذبی که داخل باتری است استفاده می‌کنند .بنابراین باید گوشی موبایل را در حالی که خاموش است ۶ تا ۸ ساعت شارژ کنیم .قابل توجه است که این شارژ اولیه در عمر باتری گوشی موثر خواهد بود.
  • باید توجه داشت که باتری های موبایل از عمر معینی برخوردارند ولی میتوان آنها را به دفعات شارژ کرد شارژ کردن باتری صدمه ای به آن نمی رساند. (در حدود ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ بار شارژ مجدد)
  • عمر مفید یک باتری موبایل بین یک تا دو سال متفاوت است .البته باتری لیتیمی دوام و عمر بیشتری نسبت به سایر باتری ها دارند.

شارژ باتری موبایل در صورتی که تلفن در حالت آماده به کار باشد طولانی نیست ؛اما چون موبایل در موقیعت های مختلف کاری اعم از حالت مکالمه استفاده از بلوتوث ؛دوربین؛رادیو و…..قرار میگیرد شارژ باتری آن بنا به نوع کارکرد گوشی زودتر و یا دیرتر تمام می‌شود.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها