با بانکداری الکترونیک آمازون پولدارتر می شوید ؟

0
511

کالاسودا_بانکداری الکترونیک به سبک و سیاق آمازون در حال باب شدن است. درواقع آمازون قصد دارد با تعدادی از شعب بانکی قرارداد ببندد.

بر اساس خبرهای منتشر شده در فضای مجازی، شرکت آمازون تصمیم گرفته این بار بخت خود را در صنعت بانکداری الکترونیک نیز مورد سنجش قرار دهد.

به عبارت دیگر، شرکت آمازون در حال گفت‌وگو با تعدادی از موسسات بانکی است تا خدماتی مشابه با خدمات بانکداری الکترونیک را از طریق سامانه های خود پوشش دهد.

البته شایان ذکر است آمازون از مدتها پیش، خدمات مالی و اعتباری ارائه می داد و برای مثال خدمات آمازون پی را برای حضور در بازار ساختمان راه اندازی کرد.

اما این نوع از سرویس های آمازون دقیقا چه اهدافی را دنبال می کنند؟

بر اساس این قرارداد جدید، آمازونی ها می توانند بدون حضور مستقیم در شعب بانکی و تنها از طریق حساب های آمازون خود، حساب بانکی باز کنند یا حساب های بانکی خود را مورد بررسی قرار دهند.

این روزها قشر جوان نیز برای آمازونی ها بسیار مهم شده اند و  آمازون قصد دارد از طریق همکاری با موسسات مالی و اعتباری محصولات و خدماتی ارائه کند که برای مشتریان جوان تر جذابیت داشته باشند. قرار است  این خدمات و محصولات بدون نیاز به بازکردن حساب های بانکی متعارف قابل دسترس باشند.

در حال حاضر، آمازون در این زمینه با JPMorgan Chase & Co وارد مذاکره شده است. البته مذاکرات دو طرف در مراحل ابتدایی است و به طور رسمی از سوی ۲ شرکت اعلام نشده است .

البته نباید فراموش کنیم که این موضوع به معنای تبدیل شدن آمازون به یک درگاه بانکی تمام عیار نیست، بلکه این شرکت صرفا قصد دارد بخشی از خدمات بانکداری را بر عهده بگیرد که خرید و استفاده از محصولات و خدماتش را تسهیل نماید. این فرایند می تواند مورد استقبال و توجه دیگر شرکت ها نیز قرار گرفته و به زودی الگو برداری شود.