با بی خوابی خداحافظی کنید

0
379

 با بی خوابی خداحافظی کنید|کالاسودا

کالاسودا_بی خوابی حل می شود . چرا که پژوهشگران آمریکایی در  دانشگاه ام آی تی موفق شدند با هوش مصنوعی و امواج رادیویی به مطالعه وضعیت خواب افراد بپردازند .

دنیای خواب برای بسیاری از افراد دنیایی مرموز و پر از جاذبه است . خواب دیدن و شرح وقایع آن نیز در قرن های گذشته بسیار مورد توجه بوده وتعداد زیادی از افراد خرافی نیز به تعبیر خواب وابستگی زیادی داشتند .

به مرور زمان و با توسعه علم روانکاوی مشخص شد آن چه در طول خواب شبانه می بینیم می تواند به شکل علمی تفسیر شود و یا حتی بر اساس آن الگوهای رفتاری افراد مورد واکاوی قرار گیرد. این موضوع تا جایی پیش رفته که نه تنهنا روانشناسان خبره بلکه نورولوژیست ها نیز مایلند الگوهای خواب افراد را مورد بررسی قرار دهند.

 این روزها برای بررسی شیوه ها و الگوهای خواب انسانها از انبوهی از نرم افزارها، سخت افزارهای جانبی و پوشیدنی ها و ابزار قابل اتصال به سر انسان استفاده می شد.

کاربرد این وسایل و به خصوص حسگرها و سیم ها باعث ایجاد اختلال در خواب افراد مورد آزمایش شده و موجب می‌شد تا مطالعات انجام شده در این زمینه از دقت کافی برخوردار نباشند.چرا که همین موضوع می تواند کیفیت بررسی ها کاهش پیدا کند.

 اما پژوهشگران دانشگاه ام آی تی می گویند استفاده از علائم رادیویی و الگوریتم های هوش مصنوعی موجب می شود تا بتوان مراحل مختلف خواب انسان را مورد بررسی قرار داد، بدون آنکه نیازی به اتصال حسگر به افراد باشد.

یکی از مزایای دیگر این روش دقت بیشتر آن در مقایسه با روش های سنتی قبلی است. لذا مطالعه الگوی خواب افراد مبتلا آلزایمر، پارکینسون و صرع بدون آزار دیدن آنها ممکن می شود. سیستم یاد شده هنوز در مراحل اولیه طراحی است و هنوز زمان تکمیل آن مشخص نشده است. دقت سیستم مذکور ۸۰ درصد اعلام شده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها