با خودروی ضدگلوله در مکزیک برانید!

0
685

کالاسودا – تقاضا برای تولید خودروی زرهی و ضد گلوله آنقدری در مکزیک بالاست که بسیاری از برندها را متوجه این بازار خاص کرده است.

با گسترش و رشد استفاده از سلاح از مکزیک، بسیاری از مردم و خصوصا متولین این منطقه نیاز به استفاده از خودروهای ضد گلوله برای حفظ جانشان را دارند. به گزارش رویترز در سال ۲۰۱۷ ، بیش از ۲۵۰۰۰ قتل به دلیل شلیک گلوله در این کشور اتفاق افتاده است که رقم بالایی است.

 انتظار می‌رود که این میزان در سال ۲۰۱۸ بیشتر نیز شود. به دلیل در دسترس بودن سلاح و روحیه و خشونت میان مردم مکزیک، بسیاری از آنها تقاضای خودروی زرهی دارند و موسسه تولیدکننده این خودرو AMBA در این کشور ۱۰ درصد افزایش تقاضا برای خرید این خودروها را نسبت به سال گذشته گزارش کرده است.

در حالیکه ساخت خودروهای زرهی به سبب مواد اولیه خاص زمانبر و گران تمام می‌شود، اما برندهایی همانند آئودی رو به تولید خودروهایی همانند Q5 در مکزیک آورده و قیمت آن را برای مردم محلی ۸۷ هزار دلار اعلام کرده اند که اندکی کمتر از قیمت استاندارد Q5 است. پس از این نیز BMW، جیپ و مرسدس بنز نیز قدمهایی را در این راه برداشته اند.

صنعت ساخت خودروهای ضد گلوله در کشور مکزیک سالانه ۲۰% در حال افزایش است و جالب است بدانید بیشتر سفارش ها از سمت اشخاص غیر نظامی و شهروندان عادی است! این در حالی است که مدل های لوکسی مثل مرسدس بنز میباخ S600 Guard نیازمند پرداخت هزاران دلار هزینه خواهد بود؛ تعدادی از کمپانی های متفرقه نیز عملیات ضد گلوله شدن را انجام می دهند اما نتیجه یک خودروی کیفیت پایین خواهد بود.

این اتومبیلهای زره پوش هنوز هم بسیار گران هستند و به طور گسترده ای برای محافظت از مردم سطوح بالای جامعه مورد استقبال قرار گرفته است. اکثر این اتومبیلها توسط بخش خصوصی تولید می شوند و بسیاری از مدیران بلندپایه و سیاسی و ثروتمندان مکزیک برای جلوگیری از آدم ربایی و گروگانگیری یا سو قصد از این خودروها استفاده می‌کنند.

بر طبق گزارش رویترز برخی از شرکتهای امنیتی مکزیک به دلیل تقاضای داخلی زیاد شروع به ارائه خودروهای زرهی به عنوان کرایه و اجاره ای کرده اند که این سبب می‌شود این خودروها برای عموم قابل دسترس تر باشد.

کسب و کار تولید خودروهای زرهی در مکزیک در مقایسه با صنایع مشابه در سایر نقاط جهان افزایش یافته است. موسسه AMBA برآورد کرده است که مکزیک در سال ۲۰۱۸ بیش از ۳ هزار اتومبیل را تولید خواهد کرد. برزیل نیز در سال ۲۰۱۷ ، ۱۵ هزار از او خودروها را وارد کرد که این تعداد در سال جاری ۲۵ درصد افزایش یافته است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید