با روباتیک ترین دست هوشمند سال آشنا شوید

0
894
با روباتیک ترین دست هوشمند سال آشنا شوید|کالاسودا

با روباتیک ترین دست هوشمند سال آشنا شوید|کالاسوداکالاسودا _یک شرکت شناخته شده (یوبیونیک) موفق شده یک دست روباتیک طراحی کند. محصولی که برای تولید شدن به مخارج هنگفتی نیاز ندارد و می تواند به سرعت به تولید انبوه برسد .

شرکت یوبیونیک این دست را از طریق چاپگرهای سه بعدی تولید کرده است . این دست نه تنها توانایی های دست های عادی را دارد ، بلکه می تواند توانایی های معلولان  را چند برابر کند .

برای بسیاری از معلولان بلند کردن اشیاء و جا به جا کردنشان دشوار است. با این وجود ، هر نوع دست هوشمندی قادر به براورده کردن نیازهای مخاطبان نیست .

بسیاری از کاربران دست های هوشمند معتقدند رابط کاربری مناسبی بین مفاصل اصلی دست و اجزای این سیستم وجود ندارد و در نتیجه در کنترل مهارت های خود دچار مشکلاتی عمده هستند .

اما این دست دوتایی مجهز به حسگرهایی است که به هدایت آن و همین طور انگشتان انسان کمک می کند. حسگر مذکور با بررسی حرکات انگشت دست انسان قصد و نیت وی را تشخیص داده و به وی برای انجام وظایف مختلف کمک می کند.

بر همین اساس هم هست که باز و بسته شدن انگشت ها ، بلند کردن و انتقال راحت اشیای مختلف از جایی به جای دیگر و  کنترل محصولات سنگین دقیقا بر اساس آناتومی بدن انسان و به  تقلید از دست انسان ساخته شده است .

افزون بر این ها ، نسخه اولیه این دست روباتیک به شکل دوتایی ارائه می شود . درواقع یکی از این دست ها به دست سالم و دیگری به دست ناقص متصل و حرکات ستون فقرات و دست را ردیابی می کنند .

اگرچه لزومی ندارد حتما هر دو دست را خریداری کنید و می توانید این محصول روباتیک را  در دو مدل تکی و دوتایی  ، به ترتیب با قیمت  ۸۹۹ و ۱۷۹۹ یورو خریداری کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها