با  شارژ لیزری سرعت نور را حس کنید

0
789

کالاسودا_شارژ لیزری جدیدترین روشی است که از این پس می توانید با کمک آن گوشی های خود را شارژ کنید . در این روش ، کاربران به جای کابل برق از  شارژ لیزری استفاده می کنند .

اما این روش جدید محصول تلاش های یک گروه پژوهشگر است . درواقع این طرح در راستای توسعه یک طرح پژوهشی در حال اجرا است .پژوهشی که توسط دانشگاه واشنگتن سرپرستی می شود .
اما این برنامه چگونه اجرا می شود ؟
بر اساس اطلاعات و گزارش های اولیه در این سیستم ، پرتوهای متراکم نور لیزری به طور پیوسته به گوشی انرژی می دهد . جالب است بدانید پیش از این نیز ، این اشعه های لیزری برای امور درمانی ، پزشکی ، خدماتی و …مورد استفاده قرار می گرفت .
اما این نخستین بار است که اشعه های لیزری کارکرد شارژ تلفن همراه پیدا کرده اند . در این سیستم آزمایشی ابتدا ، دستگاه های هوشمند ، یک گوشی را در معرض تابش اشعه های لیزر قرار دادند و سپس این اشعه های لیزر ، انرژی مورد نیاز برای شارژ شدن گوشی را تامین کرد .
بر اساس داده هایی که توسط تیم پژوهشی منتشر شده ، این تیم ابتدا تنها روی ایمنی و کیفیت و استانداردهای روش شارژ متمرکز بودند ، اما بعد از مدتی ، انجام آزمایش ها وارد فاز بازدهی شد . در نتیجه شارژ بدون مشکل انجام شد .
اگرچه هنوز مزایا و مضرات این طرح به طور کامل ارزیابی نشده است ، اما پیش بینی می شود ، روش شارژ لیزری از بازدهی مناسبی نسبت روش سنتی استفاده از شارژر داشته باشد .
اگرچه بر اساس گفته های تیم طراح ، قرار نیست انتظار معجزه را از لیزر داشته باشیم و سرعت شارژ شدن با لیزر و یا کابل برق دقیقا به یک اندازه است .